Mastiektour

Griekenland, Pirgi

De tour begint in Armolia, een dorpje waar ze vooral potten bakken, beschilderen en uiteraard verkopen.

De volgende stop is Pyrgi, hier had ik me erg op verheugd en het stelt me absoluut niet teleur. Het is echt een prachtig dorpje. Bijna alle huizen zijn zwart/wit gedecoreerd. De bewoners zijn zeer vriendelijk, ze spreken geen woord Engels maar als je yassas of kalimera zegt krijg je gelijk een glimlach cadeau. Een vrouwtje zit mastiekdruppels uit te zoeken en we moeten er ook eentje proeven. Echt lekker is het niet maar het schijnt goed te zijn tegen maagklachten, en inderdaad het werkt...geen klachten gehad, hahaha.

Daarna een bezoekje aan de grotten van Olimpi. Tja, wat kan ik erover zeggen...grotten zijn niet mijn ding!

De volgende stop is Mesta. Ook weer zo'n geweldig dorpje. Je waant je er echt in de middeleeuwen met die oude huis en supersmalle straatjes. Waar het ook nog eens redelijk koel is omdat de zon er weinig kans krijgt. Ook hier alleen maar weer vriendelijke mensen. Geen woord Engels maar ik begrijp eruit dat ze willen weten waar we vandaan komen en of we het mooi vinden. Duim omhoog, want het is super en je krijgt er weer een glimlach voor terug.

De laatste stop is Emporios en het bijbehorende lavastrand. We lopen een rondje en genieten dan met een bananenmilkshake van het uitzicht. Hadden liever een ijsje gehad maar het is het eind van het seizoen en het ijs is op ;-)

's Avonds eten we souvlaki bij Pinaleon.