Vlucht naar Madeira & Funchal

Nederland, Schiphol

Om 1:00 worden we weer bruut gewekt door de wekker :( De taxi is 10 minuten te vroeg dus die laten we nog lekker even wachten. We zijn toch ruim op tijd! Na een ritje via Zeist zijn we al rond 3en op Schiphol. Drukte valt mee met inchecken en bij de douane is het helemaal rustig, we zijn gelijk aan de beurt. Nu nog 3 1/2 uur wachten...

We vertrekken uiteraard vanaf de polderbaan. De vlucht duurt drieëneenhalf uur en de piloot waarschuwt ons tijdens de landing al voor een landing met veel turbulentie ivm wind uit het noorden. Heb al wat filmpjes gezien van landingen op Madeira dus hou m'n hart vast...

Gelukkig valt het mee, we landen gewoon in 1 keer. Later horen we van de taxichauffeur (en we zien het dan zelf ook) dat er een paar vliegtuigen bijna aan de grond stonden en dan toch weer opstijgen. En dat soms meerdere keren voor het lukt om te landen.

Afijn, we zijn bijtijds bij ons appartement. Vrouw met de sleutel is er ook redelijk vlot gelukkig. We gaan eerst een hapje eten in een grote supermarkt in de buurt en daarna gaan we met de kabelbaan de berg op. Dat kost maar € 11,- pp 😲 we hadden ook nog naar de tuinen bovenop de berg willen gaan maar dat vonden we te duur, nog eens €12,50 pp.

Het plan was om langs een levada de berg weer af te lopen maar de weg is afgesloten :( Dan maar via de weg naar beneden. En dat blijkt dus echt heel erg tegen te vallen. Het is bijna 600 meter alleen maar redelijk stijl naar beneden lopen. Niet goed voor de knieën! Halverwege hebben we daar al flink last van. Maar we zetten door!!

Dit verandert gelijk alle plannen voor deze week. De meeste wandelingen beginnen hoog en is dus over het algemeen naar beneden lopen. En als we daar nu al last van hebben tijdens een wandeling over een weg...wat moet dat dan niet worden in the middle of nowhere?

Gelukkig is er altijd een plan B. We gaan toch georganiseerde excursies doen en op de overige dagen maken we wel een wandeling die 'te doen' is.

's Avonds zijn we aardig moe en hebben geen zin meer om op zoek te gaan naar een restaurant dus eten we voor een prikkie bij supermarkt in de buurt. Opscheppen wat je wilt en je betaald per gewicht. Voor € 6,- hebben we een halve pizza, kippepoot met rijst en aardappels en een flesje drinken!

Ben al blij dat je plan B gaat doen. Doe voorzichtig aan..kus.

Ma 2017-07-26 13:09:50

Hahaha, je zag ons in gedachte al van grote hoogte naar beneden glijden 😉 Voorlopig houden we het op plan B, ik moet wel want krijg bijna gelijk weer last als we ergens naar beneden moeten lopen 😕 We bekijken het maar positief, nu zien we veel meer van het eiland 😃 De laatste dag willen we nog wel een wandeling maken maar die moet te doen zijn. En zo niet, pech gehad het is dan toch de laatste dag op Madeira, dan heb ik er in het vliegtuig maar last van... 😘