Wandeling Rocha da Relva

Portugal, Ponta Delgada

We dachten met de bus naar Relva te gaan en daar vandaan te lopen naar kust. Maar wij snappen het bussysteem hier nog niet goed blijkbaar. Er is de papieren versie van het toeristenbureau en je hebt de versie die bushaltes hangt. Om het makkelijk te maken klopt de ene keer de ene en de andere keer de andere. Oftewel bus gemist...

Nu is het redelijk in de buurt dus gaan we het hele stuk maar lopen. Het is bloedverziekend heet en er staat geen zuchtje wind. Het uitzicht onderweg valt tegen en als we dan uiteindelijk tot in de bilnaad bezweet bij Rocha da Relva aan komen is dat ook niet helemaal zoals verwacht...

Affijn dan maar weer terug lopen. We hadden een taverne onderweg gezien die vanaf 12 uur open zou zijn maar koud drinken is ons blijkbaar ook niet gegund...er schijnt op zondag dus niks open te zijn. Supermarkt was ook dicht dus hadden ook al geen brood bij ons. Dan halverwege maar een paar jodekoeken en lauw drinken naar binnen werken, bah bah!

Eenmaal terug in Ponta Delgada een ijsje en koude cola halen. (Verbazingwekkend genoeg is eten en drinken hier echt heel goedkoop, had ik niet verwacht) We denken gelijk nog een excursie te boeken naar het oosten maar die zit al vol tot zondag, grrrrr! Ga het via de mail nog even bij een ander bedrijf proberen, was ik al mee bezig voor we weggingen maar Sjaak vond het onzin om al te reserveren, daar luister ik dus ook niet meer naar ;-)

Voor whalewatching is gelukkig nog wel plek zat dus even kijken wanneer we dat gaan doen...