Lombok

Indonesië, Kuta Lombok

Lombok was het laatste eiland dat we in Indonesië bezocht hebben, en tevens de allerlaatste bestemming van onze wereldreis. We begonnen in Senggigi, een klein stadje aan de westkust waar we 2 dagen verbleven. Het was niet helemaal wat we verwacht hadden, er waren wel een paar beach bars maar verder was het erg uitgestorven. Wel was het water erg mooi en helder en hebben we een aangespoeld waterslangetje gezien.

Na Senggigi zijn we naar Kuta gegaan, een gezellig surf plaatsje in het zuiden van Lombok. Hier hadden we een mooi hotel gevonden met zwembad, om onze laatste dagen wat luxer af te sluiten. We hebben 2 dagen een scooter gehuurd om de vele strandjes rondom Kuta te verkennen, de omgeving was prachtig, een heuvelachtige rit tussen de rijstvelden en kleine dorpjes. Vooral het strand van Selong Blanak was echt prachtig, met wit zand, kleurrijke vissersbootjes en een paar strandbarretjes met stoeltjes. En daarnaast ook nog eens prachtige golven voor beginners! Dus hebben we een surfboard gehuurd om weer hard te oefenen, blijft zo leuk om te doen!

In het stadje zaten erg veel leuke restaurants, waaronder een omgebouwd busje die als bar diende en tafels & stoelen gemaakt van pallets en autobanden. Ook zijn we regelmatig bij de Milk Expresso geweest, een tof koffietentje met goede cappuccino's en lekkere smoothies. Een prima plek om onze reis af te sluiten!

Vette actiefoto's van Yvette! Die hadden we nog niet op plankje in actie gezien al die maanden.... Idd prachtige plek om jullie super gave wereldreis af te sluiten! Dikke kus !!!