Rio de Janeiro

Brazilië, Rio de Janeiro

Wat een fantastische stad is Rio de Janeiro, met zijn mooie stranden, bergen, natuur, vele parken en toffe wijken waar elke dag van de hele week vanalles te doen is. We hebben hier meer dan een week doorgebracht en ons geen moment hoeven te vervelen. Ons hostel lag een paar straten van het bekende Copacabana strand met een gezellige boulevard met veel strandtentjes.

Vanuit het Christusbeeld bovenop de 700 meter hoge Corcovado berg hadden we een prachtig uitzicht over de stad, en natuurlijk kon een foute selfie met het beeld daarbij niet ontbreken. Wel koste dit aardig wat manoeuvreer werk want wat een gekkehuis, mensen lagen op de grond om foto's te maken en ook vlogen de selfiestick ons om de oren!
Verder zijn we in de sfeervolle wijk Lapa geweest met de bekende kleurrijke betegelde trappen en zijn vele uitgaansgelegenheden. Naast de vele restaurants en kroegjes hier zijn er ook veel feesten op straat met drumbands en drinkstalletjes, een halve liter Caipirinha kost hier maar 5 Real (= €1,40!)
Ook hebben we een dag fietsen gehuurd en zijn daarmee over de boulevard langs het strand en om een meer gefietst, aan de andere kant van het meer hebben we gewandeld in een groot park met erg veel aapjes.
Een voetbalavondje mocht natuurlijk niet ontbreken, in het beroemde Maracana stadion zijn we naar een wedstrijd van Fluminense geweest. Helaas was het stadion verreweg van vol, maar wat een enthousiasme bij die voetbalgekke Brazilianen!

prachtige plaatjes van een prachtige stad! Ziet er allemaal geweldig uit!

papa en mama 2016-11-07 20:12:38

Wauw, wat een toffe dingen hebben jullie weer gezien!

Suus 2016-11-07 21:05:50

Wat een prachtige stad! Hele goeie Reis voor straks 😘😘😘

Jack en Miek 2016-11-07 21:19:23

Weer mooie foto's veel reisplezier in weer een andere wereld deel

martha 2016-11-08 11:20:57

Wat een mooie foto,s en heerlijk weer zo te zien. Jullie zien er ook gelukkig uit fijn die lachende kopjes, Ook nog bedankt voor het leuke kaartje erg lief dus voor alles een dikke knuffel van Wim en mij xxxxxxxxxxxx