Montevideo

Uruguay, Montevideo

Vanuit Buenos Aires zijn we met een ferry overgestoken naar Uruguay, een tochtje van maar 1 uur. Onze eerste stop was in Colonia del Sacremento, maar vanwege het slechte weer hebben we hier alleen overnacht waarna we doorgereisd zijn naar de hoofdstad Montevideo.

Een hoogtepunt van ons bezoek aan Montevideo was Mercado Del Puerto, dit is een overdekte hal met allemaal kleine grill restaurants, super sfeervol! We konden hier uiteraard niet doorheen lopen zonder wat van dat heerlijke vlees te proeven! Verder hebben we een flink stuk gewandeld langs de lange boulevard en door het oude centrum. In de avond hebben we gegeten bij een gezellige tapasbar, daarna zijn we naar verschillende kroegjes geweest met live optredens, waaronder een tango show.

Na dit korte bezoek aan Uruguay zijn we met een nachtbus naar Brazilië gegaan, waar we een dag in Porto Alegre verbleven om de lange rit naar de Iguazu watervallen te overbruggen. De grensovergang van Uruguay naar Brazilië was de soepelste ooit, we hebben voordat we vertrokken onze paspoorten aan de buschauffeur gegeven en kregen deze aan het eind van de rit gestempeld terug.. Ideaal! Bij aankomst in het hostel hadden we meteen problemen met het Portugees, na 7 maanden Spaans te hebben gesproken was dit een hele overschakeling! Het Portugees klinkt heel vreemd, als een mix van Noors en Spaans, dat wordt opnieuw heel hard oefenen om ons een beetje verstaanbaar te maken!

toch knap hoor dat jullie je al die talen toch machtig worden.