Sumatra

Indonesië, Bukit Lawang

We zijn onze reis door Indonesië begonnen op het eiland Sumatra, gelijk de plek waar we het meest naar uitkeken omdat we hier Oerang Oetangs in het wild kunnen zien! Hiervoor zijn we naar Bukit Lawang gereisd, een klein dorpje dat aan het Gunung Leuser National Park grenst. We verbleven in het Rain Forrest Guest House voor maar 3 euro per nacht en het hotel was mooi gelegen aan de rivier met het nationaal park aan de overkant. Na aankomst werden we gelijk verrast door de aapjes die overal rondliepen, de waarschuwing om de kamer vooral niet open te laten staan en op te letten met eten was dus echt niet voor niets. 😊

De volgende dag stond een trekking van 8 uur door het nationaal park op het programma, we begonnen meteen met een heftige klim omhoog. We begrepen gelijk waarom we niet zonder gids de jungle in mochten want er was bijna geen pad te zien. De dag ervoor had het ook nog flink geregend waardoor het erg glad en modderig was. We moesten over stijle paden, langs afgronden, door rivieren en onder en over bomen heen klimmen, erg zwaar maar wel tof om door zo'n dichtbegroeide jungle te gaan. En we zijn goed beloond voor het zwoegwerk! We hebben Thomas Leaf aapjes gezien met een grijze hanenkam, een Long Tail Macau en 3 Oerang Oetangs. Super tof en indrukwekkend om deze grote apen en de schattige baby Oerang Oetang in het wild te zien!

Omdat we vanwege het visum maar een maandje hebben moeten we flink doorreizen, we zijn dan ook doorgevlogen naar Java waar we de Bromo vulkaan en de Ijen vulkaan gaan bekijken.

En onze volgende bestemming is bekend: Nederland! Helaas is ons geld op en zullen we daarom op 26 mei terug vliegen. Dus zet de biertjes, wijntjes, stroopwafels, borrelnootjes en de bitterballen maar vast klaar! En voor onze betere kooksterren; een lekkere hutspot is ook niet verkeerd! 😜

Geweldige foto's van al die apen! Vooral die met dat blauwe shirtje! Geweldige plek ook om te overnachten! Jammer voor jullie dat het geld op is en jullie terugvlucht er aan zit te komen...Geniet nog maar dubbel van alles dan zullen wij de biertjes en wijntjes vast koud zetten! Heel veel liefs en dikke knuffel! XXX

mama 2017-05-02 11:55:44

Shit, ben je te laat terug voor ons weekendje weg ;-) Maar laat maar weten waar en wanneer we de terugkeer gaan vieren!

Ruud 2017-05-02 12:02:24

Wat vliegt de tijd! Het eind van de trip is dus alweer in zicht voor jullie :-( Geniet nog van de laatste 3 weken en dan weer terug naar ons koude kikkerlandje!

Ronnie 2017-05-02 12:57:51

Wat genieten jullie lekker. Wij zijn ook dwars door Java gereisd en zijn nu nog enkele dagen op Bali. Geniet nog lekker een maandje en gezond weer in Nederland. Is ook mooi.

Harrie Maria Vermeer 2017-05-02 13:40:49

Nog drie weken genieten!! Die hutspot komt wel goed en de borrelnootjes en bitterballen staan al op de boodschappenlijst🤗Liefs van ons💋

Miek 2017-05-02 14:30:47

Gaaf lijkt het me om de oerang oerang in het echt te zien. Alle Nederlandse lekkernijen staan hier al te wachten inclusief de verlate beschuit met muisjes ;)

Iris 2017-05-02 14:34:07

wederom mooie fotos, weekendje veluwe erachteraan om het compleet te maken ;-)

bart 2017-05-02 18:50:05

Geweldig de aap-jes, en nog 3 weken lekker genieten. Dan weer naar huis om ons allemaal weer eens te ontmoeten. Dikke knuffel en tot gauw xxxxxxxxxxxxxxOma peijs en Wim

Oma Peijs en Wim 2017-05-02 19:02:57

vergeten jullie niet het mooie weer mee te brengen naar nederland het wordt tijd dat het hier wat warmer wordt geniet nog maar lekker de laatste weken