Santa Elena

Costa Rica, Santa Elena

Onze reis van Nicaragua naar Santa Elena in Costa Rica verliep niet op rolletjes.. Bij de grensovergang hebben we de officiele grenspost van Costa Rica gemist waardoor we nu geen stempel hebben in ons paspoort. Vervolgens zijn we met de bus voorbij onze overstap gereden waardoor we de laatste bus miste richting Santa Elena. Aangezien een taxi 70 amerikaanse dollar koste zijn we gaan liften, de eerste lift was na 15-20 min met een oud vrouwtje naar het volgende stadje, 8 km verder. Vanuit hier hebben we een andere lift gekregen naar Santa Elena, van een Costa Ricaan en een Spaanse vrouw die was opgegroeid in Nederland en nu samenwoont in Monteverde, inclusief een super schattige kitten. Het was nog een flinke rit maar de uitzichten waren prachtig! Aangekomen in Santa Elena hebben we genoten van de heerlijke koele temperatuur (door de hoogte).

De volgende dag zijn we al vroeg vertrokken richting het Santa Elena Cloud Reserve, een regenwoud dat in de wolken ligt en waar verschillende wandelpaden doorheen lopen. We hebben zo'n 6 uur gewandeld, onderweg hebben we veel verschillende vogels en een paar apen gehoord, echter weinig kunnen spotten door de hoge bomen en doordat het zo dicht bebost was. Wel veel duizendpoten, een grote kever, veel vlinders en een paar vogels gezien. In de avond pizza gegeten met een riant voorafje (2 minibroodjes), maar wel erg lekkere pizza's!