Sossusvlei

Namibië, Sossusvlei

Op weg naar Sesriem kregen we een lekke band, natuurlijk net in een woestijnachtig gebied. Daar stonden we dan op een verlaten weg, in de hitte, heel de auto op zijn kop omdat we de moersleutel niet konden vinden.. Gelukkig kwam er een auto langs met het benodigde gereedschap en vier mannen die het wiel in 5 minuten hadden vervangen, en dat in ruil voor wat koude drankjes voor de 6 kinderen die achterin het oude autootje gepropt zaten.

Aangekomen in Sesriem was het te warm om ons te bewegen, die middag bleek het 49 graden te zijn geweest! We werden nog wel getrakteerd op een mooie zonsondergang! Sesriem is het startpunt om de Sossusvlei te bezoeken, een grote zandvlakte met rode duinen. Erg mooi om te zien en vanaf een hoge duin hadden we een prachtig uitzicht, het was wel weer een hele klim! Een stukje verder ligt de Death Vlei waar je alleen met een 4WD kunt komen, het eerste stukje van deze weg viel wel mee maar al gauw zaten we in een losse zandbak. Hier kwamen we uiteraard vast te zitten! Met onze rubberen matjes onder de wielen kwamen we een stukje verder, toen we de 2de keer vast kwamen te zitten werden we gelukkig geholpen door een 4WD taxi die ons hielp de auto aan de kant te zetten en ons verder bracht. Het bleek nog een flink stuk lopen vanaf de parkeerplek, daar liepen we dan in de hitte, nog geen ontbijt op en op onze slippertjes.. Niet te doen met dat losse hete zand! De Death Vlei was erg fotogeniek met de witte ondergrond met de kale bomen omgeven door de rode zandduinen. Het was vandaag weer bizar warm dus zijn we al snel weer in onze airco auto gesprongen en hebben we onze weg vervolgd naar Mariental, waar we overnacht hebben.

dat was een geluk bij een klein ongeluk(lekke band) dat er een auto langs kwam die kon helpen. Zo wat een hitte, 49 graden, Yvette ziet er op de foto ook erg verhit uit, geen wonder. kijk maar uit voor een zonnesteek bij die temperaturen. Wel weer prachtige foto's.