Ons avontuur zit er op...

Indonesië, Praya

Wat was het een geweldige reis en wat hebben we ontzettend genoten de afgelopen 17 maanden! We hebben er een stabiele situatie in Nederland en het nodige geld voor op moeten geven en tuurlijk was het vele reizen niet altijd even makkelijk, maar we hebben samen heel veel ontzettend bijzondere en mooie ervaringen mee mogen maken en nieuwe mensen ontmoet. Dit hadden wij absoluut niet willen missen!

We zijn door maarliefs 33 prachtige landen gereisd met erg veel hoogtepunten. Beginnend in Nieuw-Zeeland met de bruiloft van Bart & Amy-Rae en een mooie rondreis met de familie van Yvette. Daarna naar de kleurrijke steden vol cultuur van Mexico, het authentieke Cuba, de prachtige onderwaterwereld van Belize & Honduras, het avontuurlijke Guatamala, de vulkanen van Nicaragua, de natuur van Costa Rica en de eilanden van Panama. Zeilend naar Colombia met zijn toffe steden, de Galapagos eilanden in Ecuador, het bezoek van Carlo in Peru, de hoogtevlaktes van Bolivia, de vele lekkere wijntjes in Chili, met het busje dwars door Patagonië, de heerlijke steaks in Argentinië, de tango dansen in Uruguay en de bruisende steden zoals Rio de Janeiro in Brazilië.
Toen ruilde we de vele bussen in voor een stoere wagen met tent op het dak om daarmee door de vele natuurparken van Zuid-Afrika, Zimbabwe, Zambia, Botswana en Namibië te rijden. Wat een avontuur, oog in oog met olifanten en leeuwen, het braaien, de rode woestijn en de honderden pinguins.
Als laatste stond Azië op het programma met eerst een familiereunie van Maarten in Laos, de vele gouden tempels in Myanmar, de gekte van Bangkok, de indrukwekkende geschiedenis van Cambodja, het sfeervolle Vietnam, de skyline van Hong Kong, de prachtige eilanden van de Filipijnen, de bijzondere mix in Singapore en de oerang oetangs in Indonesië.

En natuurlijk was het super mooi om deze reis samen te maken, deze droom te delen, en dat via dit blog weer met jullie te delen. Super leuk dat jullie ons zo gevolgd hebben, dus hierbij willen we jullie graag ontzettend bedanken daarvoor, de berichtjes en de steun deed ons erg goed! 17 maanden weg van huis, vrienden en familie is een lange tijd dus kijken we nu hard uit om jullie binnenkort weer te zien!

Vanavond gaan we beginnen aan onze terugreis naar Nederland, dus tot snel allemaal! X

Het was geweldig leuk om steeds jullie reisverslagen te lezen en de foto's te zien! Zo konden wij meeleven met al jullie avonturen. Een geweldige tijd voor jullie die jullie nooit zullen vergeten! Een geweldige beslissing destijds om deze reis te gaan maken! Zoveel landen gezien, zoveel volken, zoveel moois! Jullie hebben het niet altijd even comfortabel gehad maar dat maakt het ook allemaal des te leuker en mooier. Nu op naar Nederland, het volgende avontuur kan beginnen.....wennen aan het gewone leventje met hollands weer en familie en vrienden om jullie heen. Hele goeie reis en tot snel! Hele dikke knuffel!

papa en mama 2017-05-25 09:44:47

Wat een geweldige tijd moet dat geweest zijn, echt super stoer van jullie! Iets om nooit te vergeten en om af en toe in de drukte van Nederland aan terug te denken. Tot snel, ik ben erg benieuwd naar jullie foto's en verhalen. Xxx

Iris 2017-05-25 10:22:11

Ik heb genoten van al jullie verhalen! Wat een bijzondere ervaring! En gaaf dat wij daar voor een klein stukje deel van hebben mogen uitmaken! Gelukkig schijnt de zon hier in Nederland.. dat maakt de cultuurshock iets minder groot 😊!

Angela 2017-05-25 11:14:41

Het was fantastisch om op de hoogte te blijven vanjullie blog en jullie avonturen te lezen en de prachtige foto's te bekijken! En ik kan niet wachten om jullie morgen een dikke knuffel te geven. Dikke kus van ons

Dennis en Michelle 2017-05-25 17:58:26

Wat een geweldige belevenis en zoveel mooie herinneringen. Prachtige foto,s en wat hebben jullie veel gezien en ontzettend genoten Heel fijn voor jullie maar nu weer na de werkelijkheid wennen in Nederland en hopelijk vinden jullie weer een goede baan, want ook dat hoort bij het leven. Dikke kus en gauw tot ziens