Siem Reap

Cambodja, Siem Reap

Vanuit Bangkok zijn we met een bus naar Siem Reap in Cambodja gegaan. Na een uur of 4 rijden kwamen we aan bij de prachtige grensovergang met een tempelachtige boog over de weg. Het visum was snel geregeld en daarna was het nog een paar uur rijden naar Siem Reap, een plaatsje vlakbij de tempelcomplexen van Angkor Wat. Tijdens een wandeling door het drukke en toeristische stadje zagen we ineens een Nederlands frituurkraampje, hier hebben we onszelf eindelijk weer getrakteerd op een fantastisch lekkere frikandel speciaal! Wat smaakte die goed na zo'n lange tijd!

We werden de volgende dag om half 5 opgehaald door Siny, onze tuktuk man die ons vandaag door de tempelcomplexen van Angkor Wat zou gaan rijden. We zijn eerst naar Angkor Wat zelf gereden om daar de zonsopgang te bekijken. Het was al snel ontzettend druk en gelukkig hadden we nog wel een plekje kunnen bemachtigen waar we de mooie weerspiegeling in het water konden zien. Daarna hebben we een korte ronde door de tempel Angkor Wat gelopen, met erg veel ruimtes maar verder viel deze qua details wat tegen. Vervolgens zijn we naar Ta Prohm gereden wat bekend staat als de Tomb Raider tempel, waar veel bomen op en rondom de tempelruines groeien. Mooi om te zien! Onderweg kwamen we langs prachtig groene rijstvelden waar ze aan het werk waren. De laatste stop was bij Angkor Thom, ook meteen het grootste complex met meerdere tempels waar vooral Bayon fantastisch mooi was. Deze tempel bestond uit 54 kleinere tempels met 4 stenen hoofden op iedere tempel, die de vroegere 54 provincies van Cambodja symboliseerde. Een lange en warme dag, maar erg mooi om de vele tempels en de details te zien!

Siem Reap zelf heeft veel leuke restaurants en een erg levendige Pub Street met veel barretjes. Erg gezellig! Ook waren er veel avondmarkten waar we overheen gestruind zijn.

Weer prachtig! Je lievelings dier Ief🕷!

Jack en Miek 2017-03-05 13:12:48

Oh wat kijkt Yvette blij bij die frikadel! Inderdaad prachtig overwoekerde tempels. Heerlijk om al jullie verhalen weer te lezen.