Hanoi

Vietnam, Hanoi

Na een ontzettend lange en oncomfortabele busrit van zo'n 27 uur kwamen we aan in Hanoi. Helaas was het de eerste 3 dagen erg slecht weer met constant regen, waardoor we niet al te veel konden doen buiten wat korte wandelingen. Gelukkig klaarde het na een paar dagen op waardoor we de stad wat beter konden verkennen. Buiten een paar bezienswaardigheden, zoals het Hoan Kiem meer met de Ngoc Son tempel, het Ho Chi Minh Mausuleum, de One Pillar Pagoda en de Temple of Literature heeft Hanoi qua gebouwen niet zo veel te bieden. Maar dit wordt ruimschoots goed gemaakt door de drukte en hectiek op straat, met alle straatstalletjes en de ontelbaar veel scooters, waardoor Hanoi een hele toffe en levendige stad is.

Op straat kun je heerlijk eten en Bia Hoi biertjes drinken op mini plastic krukjes. Dit is ongepasteuriseerd bier wat daardoor binnen 24 uur opgedronken moet worden en maar 5000 Vietnamese Dong kost (= € 0,20). Geen fantastisch lekker biertje, maar wel erg goedkoop! :)