Tikal

Guatemala, Tikal

Tikal is een van de grootste Maya ruine complexen en ligt midden in de jungle, een deel van de vroegere Maya stad is zichtbaar maar het grootste gedeelte is nog bedekt door de natuur.

Vanuit Flores zijn we om 3 uur 's-nachts vertrokken om de zonsopkomst vanaf een van de hoogste Maya tempels te bekijken. Na een flinke klim kwamen we bovenop de tempel aan, maar helaas was het erg mistig die ochtend. Wel was het super mooi om de jungle wakker te horen worden en kwamen vanuit alle kanten de geluiden van vogels en apen.

Na de zonsopkomst hebben we eerst een paar uur met een gids rondgelopen die ons alles kon vertellen over de tempels en de Maya geschiedenis, daarna hebben we op eigen houtje nog een flinke tour over het complex gedaan. Echt een ontzettend mooie plek, niet alleen vanwege de vele tempels maar ook de ligging midden in de jungle met papegaaien, toekans en verschillende soorten apen (waaronder heftige brulapen).

Wat een aparte beesten. Wel mooi al die kleuren en de oude ruïnes.

Iris 2016-05-07 16:31:58

Jeeuujj Guatemala 😀 haha! Aparte beesten ook..