Dalat

Vietnam, Dalat

Dalat is een stad op 1500 meter hoogte en is omgeven door een prachtige natuur. We hebben hier dan ook 2 dagen door de mooie omgeving gereden met een scooter. We zijn met een kabelbaan naar het Truc Lam Klooster gegaan, een mooi klooster met een prachtige bloementuin. Daarna zijn we nog naar de Linh Phouc pagoda gereden, deze was best indrukwekkend en had veel kitscherige details.

Een dag later zijn we naar de Elephant waterfall gereden, een erg mooie waterval met grote rotsen ervoor. Naast de waterval was een tempel met een enorme en hele blije blauwe boeddha. Op de terugweg zijn we gestopt bij Me Linh Coffee Garden, waar we wat gedronken hebben en konden genieten van het prachtige uitzicht over de koffieplantage en het meer. Jammer genoeg was er geen rondleiding met gids mogelijk, maar we mochten wel een kijkje nemen bij de koffiebomen en de wezels. De wezels worden gebruikt om speciale koffie te produceren, ze eten de normale bonen op en als ze de bonen weer uitpoepen worden deze gebruikt om de koffie van te maken.. Best een smerig idee en erg duur!

In de avond zijn we gaan eten bij restaurant Goc Ha Thanh waar we beide een overheerlijke curry op hebben. Daarna hebben we nog een biertje gedronken bij 100 floors, een bizarre bar met ontelbaar veel trapjes en kamertjes waar we tot 2 keer toe de weg redelijk kwijt waren.

ziet er allemaal weer gezellig uit en inderdaad een enorme boeddha! Mooi!

papa en mama 2017-03-19 16:29:52

mooie pagode met inderdaad erg veel Kitsch. een giga boeddha. mooie fotootjes weer en een mooie omgeving. weer leuke verslagen.