Zimbabwe

Zimbabwe, Harare

Na een luxe nacht in het huisje zijn we naar het plaatsje Masvingo in Zimbabwe gereden, waar we overnachten om de rit naar de hoofdstad Harare te onderbreken. De grensovergang naar Zimbabwe was erg onduidelijk met veel verschillende loketten waar we langs moesten om de grens over te mogen. Ook was het een gekkenhuis met mensen en is het lastig om te onderscheiden wie corrupt is en wie niet. Na een erg frustrerende 3 uur mochten we gelukkig de grens passeren! Onderweg is weinig te zien buiten wat dorpjes met rieten hutjes en af en toe een paar miniwinkeltjes, wel kwamen we nog 6 politie controles tegen die papieren wilde zien of de auto wilde doorzoeken. Gelukkig kwamen we zonder boetes net voor het donker aan in Masvingo.

De volgende dag zijn we naar Harare gereden om Tim, een oude klant van Maarten te bezoeken, een erg gastvrij gezin met een prachtig huis en 2 leuke honden. Na 2 hele leuke dagen samen doorgebracht te hebben zijn we doorgereden naar Lake Kariba, waar we 1 nacht op Spearing Island zijn verbleven. Op het eiland hadden we een prachtige kamer met uitzicht op het meer met af en toe grazende olifanten en nijlpaarden. We zijn met een boot weg geweest waarop we gevist hebben op tijgervissen, en waarmee we daarna langs de kust gevaren hebben om dieren te spotten. Na een prachtige zonsondergang te hebben bekeken zijn we weer terug gevaren naar de lodge.

Die grensovergangen zijn natuurlijk een groot verschil en veel primitiever dan midden en zuid Amerika. leuk om jullie avonturen weer te lezen en te zien dat er veel verschil is met het eerste deel van jullie reis

sylvie 2016-12-05 20:25:35

Gááf!!!!

papa en mama 2016-12-05 20:59:01

Geweldig!

Jack en miek 2016-12-06 00:00:47

koken met sterren!!

Familia loca!! 2016-12-11 09:07:39

Leuke foto,s prachtig weer en zo te zien heerlijk eten groetjes en Liefs van ons