Hpa-An

Myanmar, Hpa-An

Na een nachtbus vanuit Bangkok kwamen we vroeg in de ochtend aan bij de grens met Myanmar vanwaar we een taxi hebben genomen naar Hpa-An. Het bleek een erg rustig stadje te zijn met weinig toeristen en een prachtige omgeving!

We hebben een dag de stad en de omliggende tempels bekeken en hebben de volgende dag een scooter gehuurd om de omgeving te verkennen. We hebben eerst een stop gemaakt bij een pagoda bovenop een rots in het midden van een meer. Daarna stond de beklimming van de Zwakabin berg op het programma, een berg van 723 meter hoog met bovenop een klooster en stupa. De beklimming bestond vooral uit ontelbaar veel tredes en het duurde bijna 2 uur om boven te komen. Het uitzicht was prachtig maar werd vaak verstoord door hele brutale aapjes.

In de avonden werden we verrast door het ontzettend lekkere eten bij een goedkoop lokaal restaurantje, ook werd er bij een tempel een soort van feestavond gehouden met optredens, vuurwerk en vele sfeervolle kaarsjes.

Prachtige kleurrijke foto,s! Enge aapjes🐵

Miek 2017-02-11 10:01:49

Prachtige foto's weer, een hele klim om boven te komen met een prachtig uitzicht alleen jammer dat het dan niet helemaal helder is op de achtergrond. En wat een hoop waxinelichtjes, zijn ze wel even mee bezig geweest. ziet er wel heel gezellig en sfeervol uit!

sylvie 2017-02-11 15:01:34

Mooie belevenissen en foto's

Iris 2017-02-11 22:10:46

een geweldige beklimming !!! dat zal heel wat zweetdruppeltjes gekost hebben..