Palawan

Filipijnen, El Nido

Palawan is in de afgelopen jaren vaak uitgeroepen tot één van de mooiste eilanden ter wereld. We keken er dan ook erg naar uit om dit eiland te bezoeken! Gelukkig zijn onze verwachtingen helemaal waargemaakt; wat een fantastisch mooi eiland! Van de super groene binnenlanden tot de spierwitte strandjes en de prachtige eilanden voor de kust.

We hebben hier 2 dagen met de boot tussen de eilandjes van de Bacuit Archipelago voor de kust van El Nido gevaren. Heel tof waren de diverse lagunes met bizarre kleuren water, van turquoise blauw tot felgroen, waar we met een kayak doorheen konden peddelen. Daarnaast hebben we natuurlijk veel gesnorkeld en gerelaxed op de vele strandjes waarvan er veel verscholen lagen achter kalksteen rotsen waar je alleen zwemmend of kayakkend door een klein gat in de rotsen kon komen.

Ook hebben we een dagje een scooter gehuurd waarmee we naar Nacpan Beach zijn gereden. Een mooie tocht over slingerweggetjes door het erg groene eiland met overal bossen, palmbomen en rijstvelden. Het strand was erg mooi, super breed, lekker rustig met alleen een paar strandbarretjes en heerlijk water. Wat een paradijsje!

El Nido was een gezellig stadje met veel strandtentjes waar we 's-avonds heerlijk gegeten hebben van onder andere de vers gevangen vis. Om daarna met een koud biertjes in de hand bij live muziek de dag weer af te sluiten. De laatste avond zijn we naar het vlakbij gelegen Marimegmeg Beach gereden, een mooie baai waar we tijdens het eten naar een prachtige zonsondergang hebben gekeken. Een mooie afsluiting van onze tijd op het Palawan eiland!

Super mooi!!

Miek 2017-04-16 18:19:31

Geweldig mooi 😍

Marit 2017-04-16 22:21:16

echt mooi . zwembandje past wel bij je

martha 2017-04-17 16:15:03

wat een geweldig mooi eilandje! Super om daar overal met een bootje doorheen te peddelen.