Kyaiktiyo & Bago

Myanmar, Bago

Vanuit Hpa-An zijn we naar Kinpun gegaan, een klein dorpje onderaan Mount Kyaiktiyo. Het laatste stuk moesten we per taxi gaan, maar de mannetjes bij het busstation waren natuurlijk weer veel te duur. Daarom zijn we een stuk gaan lopen en zijn we daarna tussen de boodschappen in een bakkie achter een moter gesprongen. Nadat we een hotel gevonden hadden om onze backpacks af te gooien zijn we meteen de berg opgereden. Mount Kyaiktiyo bleek echt een stuk hoger te zijn dan verwacht, ook was het erg druk met een mix van veel pelgrims en toeristen. Wel was de gouden rots mooi om te zien, hoe deze schuin op een andere rots hangt en volgens het verhaal dat de rots door een haar van Buddha op zijn plaats gehouden wordt. Vanuit het hele land komen boeddhisten naar deze heilige plek waar alle mannen een stukje bladgoud op de rots plakken.

De volgende dag zijn we alweer doorgereist naar onze volgende bestemming, het stadje Bago. Hier hebben we weer een aantal tempels bezocht waaronder de Shwemawdaw Pagoda en de Shwe Tha Lyaung (liggende Boeddha). Jammer genoeg was het stadje verder niet erg sfeervol en de volgende dag zijn we dan ook weer vertrokken richting Yangon.

Wat een pracht en praal en wat een goud, mooi die grote (kleine) voetjes......

sylvie 2017-02-11 15:10:52

veel goud en vooral prachtige blauwe luchten!