Havana

Cuba, Havana

29 maart rond 17:30 aangekomen in Cuba. Op het vliegveld bleken we niet te kunnen pinnen met onze maestro en mastercard, alleen visa wordt geaccepteerd. We hadden ook niet genoeg cash mee om de taxi naar het centrum van Havana te kunnen betalen, dus met de chauffeur afgesproken dat hij eerst langs een andere automaat rijdt, echter konden we bij geen een automaat geld opnemen. Gelukkig wilde het casa particular het geld voor de taxi voorschieten inclusief ons avondmaal en ontbijt. De volgende dag na uren zoeken eindelijk een bank gevonden waar we met onze mastercard geld op konden nemen.

Havana bleek een leuke en bruisende stad te zijn, met een mooi oud centrum, vele oude auto's en sterke mojitos. Het centrum is redelijk klein dus alles is te voet goed bereikbaar, maar uiteraard moesten we een van de vele fietstaxi's wel even proberen.
De casa particulares zijn goedkope kamers die je bij mensen thuis kunt huren en waar je een hapje mee kunt eten. Erg leuk om bij de gastvrije mensen thuis te verblijven en ons spaans bij te spijkeren! :)

Wat een gedoe met de pas. Gelukkige vriendelijke mensen in de buurt. De kat waar je mee op de foto staat is wel iets voor Suzanne ;) xxx