Santiago

Chili, Santiago

Santiago is de hoofdstad van Chili en is mooi gelegen tussen besneeuwde bergen. We hadden een erg leuk hostel in Santiago 'Bed & Wine' met heerlijke ontbijtjes en een enthousiaste eigenaar. Het is een leuke stad met mooie gebouwen waaronder het Palacio de la Moneda (presidentieel paleis), Plaza de Armas (hoofdplein met een kathedraal en het gemeentehuis), Teatro Municipal (theater) en Museo de Bellas Artes (kunstmuseum). We zijn de Cerro Santa Lucia opgewandeld, een rotsberg midden in de stad waar ze een mooi aangelegd park van hebben gemaakt met uitzichten over de stad. Ook zijn we met een kabelbaan naar een hoger gelegen uitkijkpunt gegaan. In de wijk Bellavista is een erg leuk gedeelte met veel restaurants en bars, waar we een aantal avonden hebben gegeten.

We hadden Patagonië (het gebied in het zuiden van Chili & Argentinië) al bijna afgeschreven omdat het seizoen hier pas in Oktober begint waardoor vervoer en accomodatie nu erg lastig is. We kwamen echter op het idee om er per camper heen te rijden dus zijn we langs Wicked Campervans gegaan om informatie op te vragen. Hier werden we erg enthousiast van dus hebben we besloten om het avontuur aan te gaan en voor 19 dagen een roadtrip te maken dwars door Patagonië naar Punta Arenas, een stad helemaal in het zuiden van Chili vanwaar we dan weer terug zullen vliegen naar Santiago. We vertrokken op 10 september met de camper dus de avond voor vertrek hebben we Yvette haar verjaardag alvast een beetje gevierd bij een steakhouse met een heerlijke fles rode wijn erbij. De volgende ochtend hebben we onze hippe Dragon Ball Z camper opgehaald om af te reizen naar onze eerste bestemming: de wijnvelden!

wijntje wijntje wijntje

papa en mama 2016-10-02 19:42:51

Als jullie maar goed uitkijken een camper dat is geen auto he dus voorzichtig Groetjes en liefs van ons beide Wim en Oma Peijs

Oma Peijs en Wim 2016-10-03 13:33:39

Dat is pas echt ultieme vrijheid natuurlijk!

Angela 2016-10-05 20:44:28

Elke keer als ik jullie reisverhalen lees begint het te kriebelen. Prachtig, geniet ervan