Puno & Lake Titicaca

Peru, Puno

Puno is een plaats aan het Titicaca meer, het hoogst bevaarbare meer ter wereld op een hoogte van 3800 meter. Het Titicaca meer is tevens het grootste meer van Zuid-Amerika (oppervlakte van 8340 km²) en ligt op de grens tussen Peru en Bolivia.

Vanuit Puno hebben we een tourtje geboekt over het meer. De eerste stop was bij een klein drijvend rieteiland waar 4 families van de Uros indianen zouden leven. De eilanden zijn gemaakt van riet dat langs de oevers van het meer groeit, en zodra het riet aan de onderkant vergaat wordt een nieuwe laag toegevoegd. Oorspronkelijk waren deze eilanden het toevluchtsoord van de Uros-indianen omte schuilen tegen de Inca's. Het was echter ontzettend touristisch en het leek ons sterk als ze daadwerkelijk op het eiland overnachten & leven. Wel een grappige ervaring om op een drijvend rieteiland te staan.
Daarna was het een dikke 2 uur varen naar een groot eiland, een relaxte tocht op het langzaam varende bootje over het meer waar we heerlijk achterop de boot gezeten hebben in de zon. Na aankomst op het eiland moesten we 20 minuten omhoog klimmen om op de top van het eiland te komen waar we gingen lunchen. Vanuit hier hadden we erg mooie uitzichten op het meer en de omgeving. Na de lunch gingen we alweer terug varen naar Puno.

In de avond zijn we eindelijk cavia gaan eten om onze laatste avond in Peru af te sluiten met deze lokale delicatesse, uiteraard met wat Cuscuena's er bij. De volgende dag hebben we een bus gepakt naar Copacabana om daar de grens over te steken naar Bolivia!

GETVERDERRIE!!! Dat wil je toch niet opeten!!! Rieteiland is heel apart om te zien!

mama 2016-08-30 09:57:05

En je ziet ook nog eens goed wat je eet😝

Miek 2016-08-30 10:46:13

Mooi eiland gatver die cavia ik zou het niet kunnen knap dat je het gedaan hebt.

Bianca 2016-08-30 10:58:07

prachtige avonturen weer en mooie verslagen. En die cavia.......och gerum.

sylvie 2016-08-30 17:12:39

En ... hoe smaakte de cavia?