Torres del Paine National Park

Chili, Torres del Paine

Aangekomen in het National Park zijn we langs het informatiekantoor geweest voor een kaart en de mooiste routes. We hebben meteen 2 korte wandelingen gemaakt met uitzichten op watervallen, meren en de bergen. Omdat het seizoen nog niet begonnen was waren er erg weinig mensen in het park en konden we onze camper gratis parkeren bij een camping.

Een dag later zijn we begonnen aan een wandeling naar het uitzicht op de beroemde torens van Torres del Paine, een wandeltocht van 19 km die behoorlijk zwaar bleek! Een stijging van ongeveer 900 meter en veel klimmen over hoge rotsen. Op de heenweg waren helaas weinig mooie uitzichten, maar wel leuke bruggetjes om het water over te steken. We waren erg opgelucht toen we het eindpunt bereikten met een prachtig uitzicht! In de nacht konden we genieten van een prachtige sterrenhemel, en waren we blij dat we een extra slaapzak hadden gehuurd want het vroor flink.

Toen we 's-ochtends wakker werden was de lucht strakblauw, dus na een lekker roereitje als ontbijt zijn we gaan touren door het park. We zijn begonnnen bij het spiegelmeer Laguna Amarga, super mooi! Vervolgens naar een ander uitzichtpunt over meerdere meren en de bergen, onderweg kwamen we weer veel Guanacos (een soort lama) tegen. Daarna zijn we doorgereden over de Ruta del Fin del Mundo via Puerto Natales naar Punta Arenas, de eindbestemming van onze roadtrip.

Wat een verschil met die tropisch warme landen!

bart 2016-10-02 19:06:51

Wat een plekken! Wie wil daar nu niet rondwandelen? Wat een prachtige foto's vooral met die blauwe luchten! Echt genieten daar, zeker met wéér een flesje wijn erbij!

papa en mama 2016-10-02 19:57:13

Fijn weer jullie berichten. Mooi en Super hoe jullie alles beschrijven en ons laten zien! x

lisette 2016-10-02 22:42:31

Ik kreeg al kou toen ik jullie foto,s zag , maar wat geweldig dit allemaal te beleven Geniet er maar van liefs van ons Wim en Oma Peijs

Oma Peijs en Wim 2016-10-03 13:42:44

wat een prachtige foto van die rots met sneeuw die weerspiegeld in het water

martha 2016-10-03 17:02:40

Wel lekker, zo'n wijnland!