Koh Rong

Cambodja, Koh Rong

Vanuit Siem Reap zijn we met een slaapbus naar Sihanoukville gegaan, we hadden een veel te kort 2 persoonsbedje met een harde ijzeren stang op rughoogte.. Het was behoorlijk passen en meten maar uiteindelijk hebben we als jing en jang nog een paar uur kunnen slapen. Na aankomst in Sihanoukville zijn we gelijk met de ferry verder gereisd naar het eiland Koh Rong. Op het eiland hebben we een bungalow uitgekozen met een leuke veranda en uitzicht op zee.

Voor de volgende dag hadden we een boottocht geboekt met Adventure Adam. De eerste stop was een snorkelplek, niet heel spectaculair maar wel leuk om even een half uurtje te snorkellen. Daarna stond het bezoek aan een vissersdorpje op het programma, leuk om doorheen te lopen en Adventure Adam probeert met deze bezoeken om wat inkomen te genereren voor de locals. Hierna kregen we lunch op een mooi strandje, waarna we weer verder vaarden om de zonsondergang te bekijken vanaf Long Beach. Toen het pikdonker was gingen we opnieuw snorkellen, maar nu om iets bijzonders te kunnen zien: fluoriserend plankton! Nadat alle lichten van de boot uit waren was het echt pikdonker in het water. Het plankton licht op bij beweging in het water, dus daar lagen we dan: in de donkere zee te bewegen als een malle. Maar wat prachtig mooi en speciaal om te zien!

De 2 dagen daarna hebben we heerlijk relax genoten van de prachtige strandjes en de zee en lekker gegeten bij verschillende leuke restaurants. De pasta die we beide op hadden bij een Italiaanse kok was erg lekker maar veroorzaakte later een heftige voedselvergiftiging, hierdoor kon onze oorspronkelijke planning om de volgende dag door te reizen niet doorgaan. Na 4 dagen allebei flink ziek te zijn geweest voelden we ons pas goed genoeg om naar de hoofdstad Phnom Penh te gaan.

Wat een dingen maken jullie weer mee. Denk je alles al gehad te hebben. Bedenken jullie weer wat nieuws. ;)

Iris 2017-03-05 10:59:25

prachtig die foto's onderwater!! En ...... op elke bestemming hebben jullie wel een huisdier, wel erg gezellig. Jammer van die dagen dat jullie ziek waren door voedselvergiftiging, je maakt echt ongeveer alles mee op zo'n wereldreis. Leuk om jullie verslagen en avonturen weer eens te lezen.

sylvie 2017-03-05 12:43:35

Heerlijk bounty-strandje zo te zien. Jammer dat er geen foto bij is van die lichtgevende plankton....de visjes zien er mooi uit iig.