Bariloche & Esquel

Argentinië, Bariloche

De grens met Argentinië ligt midden op een berg in een sneeuwgebied, dus daar hebben we eerst een stop gemaakt en in de diepe sneeuw gestaan. We zakte er flink ver in dus een stuk wandelen was niet al te veilig :) Aangekomen bij de grens moesten we onze verse boodschappen (eitjes, champignons, tomaten en andere verse groenten) helaas afgeven, we konden nog net een bakje cherry tomaatjes wegwerken maar de rest moest vernietigd worden. Daarna zijn we doorgereden naar Bariloche, een gezellig stadje met mooie uitzichten over een merengebied. In de avond hebben we een karig lauw soepje op omdat ons gas halverwege helaas ineens op was.

Een dag later in Esquel zijn we een groot stuk naar boven gereden op Cerro Tres Torres (2093 meter) om daar met een skilift nog verder naar boven te gaan, leuk om weer even in de sneeuw te spelen! ⛄Onze volgende stop was in Nationaal Park Los Alerces, waar we een korte wandeling hebben gemaakt en buiten noedels hebben gegeten.

De volgende dag vroeg begonnen aan onze lange rit over route 40 richting El Chalten, onderweg prachtige roze bergen gezien en de gele bordjes die waarschuwen voor de heftige patagonische wind (die vooral gevaarlijk is voor de autodeuren die doorklapen bij het opendoen..) Uiteindelijk in de avond aangekomen in een mini dorpje genaamd Gobernador Gregores waar we konden douchen bij een hostel en waar we daarna aan de rand van het dorpje hebben overnacht.

Je ziet er best ontspannen uit Ief😅

Miek 2016-10-02 18:56:42

niet echt druk op de weg daar! Genieten daar!

papa en mama 2016-10-02 19:48:17

Bizar om dan ineens tot je knieën in de sneeuw te staan!

Angela 2016-10-05 20:47:48

Wat raar, zo loop je in een mouwloos shirt en dan een week later met sjaal en wintermuts