Granada

Nicaragua, Granada

Vanuit Leon hebben we in de ochtend een bus naar Granada gepakt en na een lange zoektocht een leuk en goedkoop guesthouse gevonden. In de middag het stadje verkend en tot ons groot plezier weer een JugoSo gevonden met lekkere smoothies. Granada was een stuk kleiner dan verwacht, wel heeft het stadje een mooie kerk en leuke hoofdstraat met veel restaurants en terrasjes.

Vanuit Granada zijn we tegen het eind van de middag naar de Masaya vulkaan gegaan. Deze was sinds een dag of 5 weer open, na 4 maanden gesloten te zijn geweest vanwege een te hoge activiteit. Deze vulkaan was heel plat dus kon je met een busje tot bovenaan de vulkaan rijden en net voor de krater uitstappen, ideaal na een paar dagen klimmen en zwoegen om bovenop te komen. Bij aankomst zag je direct een grote rood gekleurde rookpluim uit de krater komen. Vanaf de rand keek je recht de krater in met onderin een borrelend lava meer, super tof! s'-Avonds eindelijk weer eens een lekkere kipsaté met rijst gegeten bij een mediterraans restaurantje.

SUPER GAAF DIE VULKAAN! XXX

MAMA 2016-05-25 08:24:16

Wauw die vulkaan, gaaf zeg!

Suus 2016-05-25 13:53:52

Die stoel he ;) die is over 2 maanden bezet !!! O ja zeker !! :D Proost !