Cusco & Heilige vallei van de Inca's

Peru, Cusco

Na onze luxe busreis kwamen we rond 6 uur aan in Cusco en hebben we snel een hostel gevonden vlakbij het Plaza de Armas, het hoofdplein van de stad. Na een lekker ontbijtje (croissant en pannenkoeken bij een leuk koffietentje) zijn we naar het Inca museum gegaan. Erg interessant om te zien, met vele voorwerpen en achtergrond informatie over het Inca tijdperk. Het was wel maar een redelijk klein museum en na een uur stonden we al weer buiten. Daarna hebben we een rondje door de stad gelopen, naar het Plaza de Armas met de kerken eromheen, een uitzichtpuntje over de stad, en ook zijn we naar de Cuscuena bierfabriek gelopen waar ze helaas geen tours gaven. Wel kwamen we onderweg een winkeltje tegen waar ze 1 liter flessen Cuscuena hadden, hoe goed! Meteen gekocht en lopend door de stad opgedronken. In de avond hebben we een heerlijke pizza gegeten bij Pizzeria Carlo.

Vanuit Cusco hebben we een 1 daagse tour geboekt door de Heilige vallei van de Inca's. Dat werd een lange dag in het busje langs vele bezienswaardigheden: de zoutmijn / zoutterrassen van Salineras, de ronde cirkel terrassen van Maras Moray die als laboratoria voor planten en gewassen werd gebruikt (verschillende klimaat en temperatuur levels om zo de ideale punten per gewas te onderzoeken), Inca ruines van Ollantaytambo, Chinchero en de ruines en markt van Pisaq. Het waren mooie plekken om te zien en we zijn weer wat meer van de Inca's te weten gekomen. Rond 18 uur waren we weer terug in Cusco en later op de avond zijn we naar de Ierse Pub gegaan (de hoogst gelegen Ierse Pub ter wereld), waar we een heerlijke Sheperds Pie op hebben met een Cuscuena ernaast.

Wat een kleuren!

Miek 2016-08-30 10:38:08

eindelijk dan een luxe busreis. leuk al die plaatselijk geklede inwoners. En voor de volgende keer: PROOST!