Galapagos - Isla Santa Cruz

Ecuador, Puerto Ayora

Isla Santa Cruz is het hoofdeiland van de Galapagos eilanden. Na aankomst bij de zee werden we even stil, wat een prachtig water en onwerkelijk landschap! Enerzijds heel droog, rots- en woestijnachtig en anderzijds heel groen en met prachtige witte stranden.

Aan het eind van de ochtend zijn we naar Tortuga Bay gelopen, een leuke wandeltocht van 3,5 km langs witte bomen en cactussen en tamme vogeltjes en salamanders. Met daarna een fantastisch wit zandstrand met helderblauw water. Helaas konden we niet zo goed snorkelen omdat het erg troebel was maar we hebben tijdens het zwemmen schildpaden, grote vissen en minihaaitjes gezien. Op het strand waren pelikanen en lagen zeeleguanen, die eruitzagen als prehestorische zwarte draakjes met een glimlach.

Voor de volgende dag hadden we een dagtour geboekt naar Isla Pinzon, een klein eiland ten westen van Isla Santa Cruz waar je vooral erg goed zou kunnen snorkellen. Daar was niks aan gelogen en wat hebben we veel gezien! Onder andere reuze schilpadden, witpunthaaien en zeeleeuwen die spelend meezwommen! Fantastisch! Het water was extreem koud maar de wetsuit en vele prachtige dieren maakte het meer dan goed. Ook boven water was er genoeg te zien, waaronder pelikanen, flamingo's en hele toffe blauwvoetgenten.

Paradijsje

Miek 2016-07-24 17:50:46

geweldig om naar zo'n mooie plek te kunnen gaan. Ziet er allemaal geweldig uit, wat een plaatjes!

papa en mama 2016-07-24 21:48:11

Dat ziet er gaaf uit. Wat een verscheidenheid aan mooie beesten. Echt mooie plaatjes van een mooi paradijsje

Iris 2016-07-24 22:51:16

Wauw!!!!!!!!!

Marit 2016-07-24 23:15:47

Idd. Magnifiek

Lisette 2016-07-25 01:23:44

Wat een super mooie foto's!

Angela 2016-07-26 12:25:50

Wow wat mooi zeg! Hopelijk kan mijn zusje dit ook nog gaan zien binnenkort!

SUZANNE MEIJNEN 2016-08-01 13:49:16

Reisverslag gelezen. Dat is wel een heel mooie tocht.