Luang Prabang

Laos, Luang Prabang

De eerste 2 dagen in Luang Prabang hebben we nog samen met Ad, Betty & Jeroen gereisd. We zijn samen naar de Kuang Si watervallen gegaan, waar we een mooie wandeling hebben gemaakt. Het was een prachtige waterval met kalkstenen rotsen en turqoise water. Een dag later hebben we ook van hen afscheid genomen, wij bleven in Luang Prabang en zij gingen terug naar Vang Vieng.

Helaas hebben we hier een paar dagen slecht weer gehad met veel regen, maar zo konden we mooi ons blog bijwerken en Skypen met de rest van het thuisfront. Ook hebben we een Laotiaanse kookcursus gedaan, waarbij we eerst de lokale markt bezochten om alle ingredienten in te kopen en daarna 4 gerechten bereidt hebben. Erg leuk om te doen en het resultaat kregen we gepresenteerd tijdens een chique lunch, vooral de curry en de kip met lemongrass waren erg lekker!

De rest van de dagen hebben we besteed aan het bekijken van het stadje met zijn vele tempelcomplexen, mooie omgeving en een gezellige avondmarkt. Ook waren er veel leuke restaurantjes waaronder Brotherhood, waar we weer heerlijk Latioaans gebbqd hebben. In Luang Prabang leven zo'n 200 Monikken die je bij de vele tempels en op straat tegenkomt, wat voor een speciale sfeer zorgt.

Op 7 januari hebben we om 18:00 uur de slaapbus genomen naar Hanoi in het noorden van Vietnam.

Laos was boven onze verwachtingen, de natuur was echt prachtig, er zijn vele mooie tempels en er hangt een hele ontspannen sfeer. Daarbij was de Laotiaanse keuken het beste wat we tot nu toe gegeten hebben, alles is goedkoop en erg lekker! En natuurlijk was het weerzien met familie fantastisch!!

Wauw die foto vd waterval 😱 Schitterend. Alle andere zijn ook gaaf hoor 😉 Geniet weer lekker zou ik zeggen, maar zo te lezen gaat dat wel goed xxx

Marit 2017-01-12 17:37:11

Wat een kleurrijke fotos,prachtig! En jullie mogen thuis straks gerust oefenen wat jullie geleerd hebben in de keuken😊

Miek 2017-01-12 17:49:59

Nog heel veel reisplezier allemaal😘

Jack en miek 2017-01-12 18:10:45

weer erg mooie foto's

martha 2017-01-12 18:41:22

prachtig die foto's van de watervallen. In die mand zijn dat levende kikkers of padden voor consumptie? mooie foto's weer vooral die van die onderste brug die heel erg wankel lijkt. zo leer je nog eens wat van de Laotiaanse keuken. straks kunnen jullie uit elke werelddeel een heerlijk gerecht maken, mmmmmm.

sylvie 2017-01-12 19:35:00

Yvette als je voor jullie pap en mam gekookt hebt dan ben je daarna bij ons aan de beurt 😉 wil het ook eens proeven, Ziet er allemaal goed uit! En inderdaad heel gaaf die waterval! Geniet ze weer van alles wat jullie maken!

Evelien 2017-01-12 21:31:31

Geniet van wat jullie mee maken bedoel ik. Niet alles draait om t eten :p groetjes!!

Evelien 2017-01-12 21:32:59

Weer een mooi paradijsje gevonden! Ik ben benieuwd naar jullie kookkunsten. Liefs

Iris 2017-01-13 10:10:50

Wederom mooie foto,s, en wat fijn dat jullie elkaar na een jaar weer in goede gezondheid ontmoet hebben. Leuk dat jullie met de nieuwjaar ook allemaal samen waren Ook vond het heerlijk om te zien op de foto die jullie ons gestuurd hebben bedankt daar voor. Jullie nog veel reis plezier en tot het volgende verslag. Dikke knuffel en veel liefs van ons Wim en Oma Peijs

OmaPeijs en Wim 2017-01-14 14:52:32

STOKJES!!!!!

Familia loca!! 2017-01-15 12:13:50

Wat is het toch allemaal weer heerlijk jaloersmakend!! (grapje hoor), prachtig is het weer, alle reisverslagen zijn toppie en de foto's maken het helemaal compleet. Ik geniet er elke keer weer van. Ik had me Laos heel anders voorgesteld maar het is zeker de moeite waard! Nog veel mooie reisdagen, geniet ervan!