Halong Bay

Vietnam, Halong Bay

Vanuit Hanoi hebben we een 3 daagse trip naar Halong Bay gemaakt, een groot gebied in zee met bijna 2000 kalkstenen rotsen. Na 3,5 uur rijden kwamen we aan in de haven, waar we te horen kregen dat we een gratis upgrade hadden gehad van de geboekte 2 sterrenboot (die vol was) naar een luxe 4 sterrenboot met een prachtige cabine. Voor ons geen probleem! :)

Na een heerlijke 5 gangen lunch zijn we gaan canoën tussen de rotsen, lekker rustig en wat een prachtig gebied. Helaas was het aan de frisse kant, waardoor zwemmen net te koud was. Verder genoten van de mooie uitzichten vanaf de boot. In de avond hebben we met een bamboo hengel vanaf de boot gevist op inktvis, het duurde even maar uiteindelijk hadden we er een gevangen!

De tweede dag hebben we een grot bezocht die qua grote erg indrukwekkend was, maar vanwege de vele toeristen en heftig gekleurde lampen kwam het niet heel natuurlijk over. Na terugkomst op de boot zijn we overgestapt op een kleinere boot die ons naar een mooi & afgelegen bungalow resort bracht voor onze tweede nacht. Onderweg was het heerlijk rustig, met weinig andere boten en met veel drijvende vissershuisjes op het water. Vandaag was het weer bewolkt en erg koud, maar ondanks dat hebben we zeker genoten van het mooie resort en prachtige uitzicht.

De volgende dag zijn we weer terug gegaan naar Hanoi. De weersvoorspellingen voor heel Vietnam bleken ontzettend slecht met alleen maar regen, waardoor we besloten om via Bangkok naar Myanmar te reizen.