Inle lake

Myanmar, Nyaung Shwe

Inle Lake ligt in het oosten van Myanmar, het is een groot meer met vele dorpjes om en op het water. We zijn met een bootje over het meer gevaren, een heerlijk relaxte tocht en vooral leuk om de traditionele vissers bezig te zien. Ook het vissersdorp met huisjes op palen en de drijvende groententuinen waren mooi om te zien. Verder zijn we bij een handweef fabriek geweest waar ze zijden, katoen en lotus sjaals weefde, erg interessant!

Een dag later hebben we voor jullie hard aan ons blog gewerkt en de vele foto's uitgezocht. In de middag zijn we naar het Red Mountain Winery Estate gefietst wat op 5 km van het dorpje lag. Hier hebben we eerst gelunchd met een mooi uitzicht over de vallei, het stadje en het meer in de verte. Na de lunch hebben we hier eerst een rosé wijn op en daarna een kleine wijnproeverij gedaan. Hier kregen we 2 mierzoette witte wijnen en 2 rode wijnen, die iets beter waren maar verreweg niet konden tippen aan de Chileense, Argentijnse en Zuid Afrikaanse wijnen. Verder was het vooral heerlijk relax. Na een kleine route terug hebben we om 17 uur de nachtbus naar Yangon genomen, vanwaar we zo om 11 uur naar Bangkok vliegen. Opweg naar onze volgende zonnige bestemming: Cambodja! 😎

Geweldige foto,s! Heel veel plezier in Cambodja 😘😘😘

Jack en Miek 2017-02-11 10:26:46

heerlijk genieten, jammer vd wijntjes maar dat uitzicht maakte alles goed volgens mij ;)

suzanne meijnen 2017-02-11 12:09:55

Jammer van het slechte weer waar jullie eerst waren , maar nu weer volop genieten van strand zee en natuur , wij vertrekken over enkelen uren naar Benidorm in Spanje , hopen er 4 weekjes lekker samen te genieten . Stevige knuffel van ons xxxx

Oma Peijs en Wim 2017-02-11 14:19:38

Goede reis weer!

Iris 2017-02-11 22:13:05

Bekende foto's :-) Heel veel plezier in Cambodja! Kus

Angela 2017-02-11 23:42:09

Hele mooie foto's. Zo kom je er wel achter waar ze de lekkerste wijn kunnen maken. Jullie genieten ervan, dat kun je wel zien.grjes en lekker gaan genieten van de zon.

Jeanne van Dongen 2017-02-12 13:04:32

waren weer erg mooie foto's geniet er nog twee maanden van

martha 2017-02-13 18:06:04

leuk om die vissers zo bezig te zien! heel aparte manier van vissen... Myanmar was een top-bestemming zo te zien. We hebben weer genoten van jullie verhalen en al de schitterende foto's. Dikke kus!!!