Bagan

Myanmar, Bagan

Bagan is een groot gebied met daarin meer dan 4400 tempels. Na de aardbeving in augustus 2016 zijn er helaas veel tempels beschadigd geraakt en ze waren momenteel nog steeds druk bezig om de schade te herstellen.

We verbleven in Nyaung U, net buiten het archeologisch gebied. Dit bleek een gezellig dorpje te zijn met veel leuke en sfeervolle restaurants. Onze favoriet was A Little Bit Of Bagan waar we na een heerlijke lunch nog vaak zijn terug gekomen.

We hebben 2 dagen door het prachtige tempelgebied van Bagan gefietst en gescooterd. De grotere tempels worden druk bezocht en daar zijn zelfs allerlei stalletjes met souvenirs. Maar er zijn ook grote delen met vele kleine tempels waar je als enigste rondloopt, die daarom ook zeker zo mooi zijn.

We zijn erg vroeg opgestaan om de zonsopkomst vanaf de Swe San Dan Pagoda te gaan bekijken. Na een koude rit door het donker kwamen we aan bij de pagoda. Na een mooie plek bovenaan de pagoda uitgekozen te hebben was het wachten op de zonsopkomst. Het was echt een fantastisch mooi aanzicht, met de opkomende zon, de vele kleuren, de ochtenddauw en de silhouetten van de vele tempels. Toen ook nog tientallen luchtballonnen tegelijk de lucht in gingen was het plaatje compleet. Wat prachtig mooi! Daarna zijn we gaan ontbijten bij het hotel en in de namiddag zijn we weer door het gebied gereden om de dag af te sluiten met een zonsondergang vanaf de Swe Leik Too Tempel, wederom prachtig!

Tijdens onze laatste dag in dit gebied was de begrafenis van de opa van Maarten, Bagan was een prachtige plek om hierbij stil te staan door bij een grote tempel kaarsjes voor hem aan te steken.

WoW mooi!!

Miek 2017-02-11 10:17:09

Een prachtig gezicht die silhouetten van die luchtballonnen bij die zonsopkomst! ook een grappig gezicht al die tempeltorens in het landschap. Mooie foto's!!

sylvie 2017-02-11 15:23:07

ik had ook wel in een van die ballonnen willen zitten

martha 2017-02-13 17:59:14

wat een geweldig gezicht die zonsopkomst, de tempels, de mistflarden met al die luchtballonnen! Supergave foto's!!! En een geweldige plek om opa te gedenken, een mooiere plek is haast niet denkbaar! Dikke knuffel!!!