Uyuni deel 1

Bolivia, Uyuni

Salar de Uyuni is de grootste zoutvlakte ter wereld en heeft een oppervlakte van 10.582 km2, wat ongeveer de helft van België is. Vanuit Uyuni hebben we een 3 daagse tocht gemaakt in een 4wd jeep over deze immense zoutvlakte en dwars door de prachtige hooglanden van zuid Bolivia.

In de ochtend van vertrek moesten we verzamelen bij het tourbureau waar we onze medereizigers en gids ontmoette (gids Brian, Tess en Jenny uit Londen en Danillo uit Brazilië). Op de eerste dag gingen we meteen naar de zoutvlakte en na aankomst werden we direct stil, wat prachtig! Super uitgestrekt en het wit fel afstekend tegen de heldere blauwe lucht. We kwamen eerst bij een aantal zoutheuvels waarna we naar de uitgestrekte vlakte reden om de befaamde foto's te maken, wat een lol! Helaas kwam er een einde aan en gingen we verder naar het cactuseilandje, leuk om te zien maar verder niet heel spannend dus zijn we nog even creatief verder gegaan met de foto's. De volgende stop was bij een zoutbeeld van de Dakar Rally en vlaggen van verschillende landen.

De eerste nacht hebben we geslapen in een zouthotel waar alles van zout was: de muren, de bedden, de tafels & stoelen en meubels en zelfs de vloer was gevuld met los zout.

Gave foto's!! Heel creatief bezig geweest! Supermooi allemaal weer!!!! Genieten daar!

mama 2016-08-30 10:09:49

sylvie 2016-08-30 18:56:31

echt leuke foto's

martha 2016-08-30 19:05:15

Indrukwekkende beelden weer, schitterend. Nog insider tips over zilvermijnbouwaandelen misschien? ;-)