Banaue

Filipijnen, Banaue

Banaue is een klein bergdorpje in het noorden van Luzon en ligt op 1200 meter hoogte. Vanaf het restaurant van het hotel hadden we een leuk uitzicht over het dorp en de mooie omgeving. De regio staat bekend om zijn rijstterrassen en om de mooiste te zien moesten we eerst met een jeepney naar Batad. Na een uur in de oncomfortabele jeepney te hebben gezeten kwamen we erachter dat we helemaal de verkeerde kant op gingen, de chauffeur dacht dat we naar een ander dorp wilde wat qua naam in de verste verte niet in de buurt kwam van Batad.. baalen! We moesten dus overstappen op een tricycle (motor met overdekte zijspan) die ons terug bracht naar een stadje vanwaar we weer een uur terug naar Banaue moesten in een overvolle jeepney. Toen we terugkwamen was het al te laat om de tocht naar Batad te maken dus hebben we een wandeltocht van 10 km in de omgeving van Banaue gemaakt.

Tweede poging! Deze keer zijn we maar met een iets duurdere tricycle naar Batad gereden. Vanaf het einde van de weg was het nog 20 minuten lopen door de natuur voor we bij het dorpje aan kwamen. Wat een prachtig uitzicht en gelukkig met heerlijk weer vandaag! We hebben gewandeld door de vele rijstvelden met een flinke klim naar boven om bij een geweldig uitzichtpunt te komen. De rijstvelden waren hier een stuk groener in vergelijking met Banaue en qua oppervlakte enorm. Na hier 3 uur rondgewandeld te hebben zijn we na de lunch terug gegaan naar Banaue.

Wat een mooie omgeving, genoeg wandelruimte zou ik zeggen. Je zult je daar zeker niet vervelen. wel oppassen bij die smalle randjes, het is een heel eind de diepte in als je je verstapt.

sylvie 2017-04-16 14:51:33

Omweg was zeer de moeten waard zo te zien

Miek 2017-04-16 18:12:24

prachtige plaatjes van de rijstvelden!