Colca Canyon

Peru, Chivay

We moesten erg vroeg opstaan om opgepikt te worden voor onze tour naar de Colca Canyon. Na een uur wachten bleek dat het hostel de tour niet goed geboekt had bij het tourbureau maar gelukkig dachten de chauffeur en gids mee en konden we mee reizen in het busje naar Chivay voor een ontbijt. Vanuit Chivay reden we langs de kloof naar een uitzichtpunt over de kloof waar Condors langs de kloofwand vlogen, super mooi om te zien. Daarna reden we door naar het startpunt voor onze trekking waar we eerst ongeveer 4 uur over een rots en zandpad langs de kloofwand naar beneden liepen. Soms aardig stijl en zwaar om zo lang naar beneden te stappen, maar wel met prachtige uitzichten door de kloof en met onderin ons einddoel voor de dag: een klein oase dorpje onderin de kloof.

Na 4 uur lopen kregen we lunch bij een restaurant in een klein dorpje, en na een aangename pauze moesten we daarna nog 3 uur lopen naar het oase dorpje. Deze keer niet alleen naar beneden maar ook met een flinke klim. Heerlijk toen het oasedorpje in zicht was met vlakbij een waterval. Het dorpje bestond uit een aantal hostels en huisjes inclusief een paar koude zwembaden, waar we na aankomst ingedoken zijn met daarna een snelle maar warme douche. Nadat we gegeten hadden zijn we meteen naar bed gegaan, omdat we de volgende dag een vroege en zware dag voor de boeg hadden. Daarnaast was er geen stroom na 21 uur en was het aardig koud.

De volgende dag moesten we al om 4:45 uur aanlopen voor de tocht terug uit de vallei, een tocht van 3 uur waarin we 1100 meter omhoog moesten klimmen. Dat was echt ontzettend zwaar, zeker 's-ochtends vroeg zonder ontbijt en na de zware dag van hiervoor in de benen te hebben, ook de hoogte speelde ons parten. De tocht begon toen het pikdonker was dus dat je met zaklampen moest lopen, wel met een mooie sterrenhemel boven ons. Uiteindelijk kwamen we uitgeput boven, waar we na een korte pauze nog 30 minuten door moesten lopen naar een dorpje voor een ontbijt. Na het ontbijt zijn we naar een hotspring in de buurt van Chivay gereden, met onderweg nog een mooie uitzicht stop over de vallei met vele terassen. De hotspring was mooi natuurlijk gelegen naast een rivier, en wat was het heerlijk om in het zeer warme water te liggen na 2 dagen afzien. Na de hotspring hebben we gelunchd in Chivay en zijn we weer teruggereden naar Araquipa, met onderweg nog een laatste stop waar we wilde lama's en alpaca's konden zien. Een leuke afsluiting van een zware maar prachtige tour door de Colca Canyon.

Wat een geweldig mooie maar zware tocht! Prachtige landschappen! TOP-prestatie van jullie!

mama 2016-08-30 09:46:08

Heel stoer! Zo'n zware toch,maar wel prachtig!!

Miek 2016-08-30 10:33:39

Wauw wat mooi! Fanatiek bezig

Iris 2016-08-30 14:38:02

Wat een zware tocht, petje af hoor. Maar daar heb je dan ook wel weer prachtige uitzichten voor. Weer super mooie foto's. Dat ontbijtje na zo'n zware tocht is dan 3 dubbel en dwars verdiend. Ik doe het jullie niet na. Zou het niet kunnen zonder ontbijt of iets eten zo'n zware inspanning verrichten.

sylvie 2016-08-30 16:55:58

Wow dat ziet er echt super mooi uit!!