Vinales

Cuba, Vinales

Na een rit van 7 uur kwamen we aan bij onze casa in Vinales, een veel te roze huis met een nog heftigere kamer en badkamer.
Vinales ligt in het westen van Cuba en staat bekend om zijn vele tabaksplantages en kalkstenen bergen, een ideale plaats om Maarten voor het eerst op een paard te krijgen. Dus dat hebben we de volgende dag meteen geregeld, een rit van 4 uur op Mojito en Pechulli waarbij we onderweg gestopt zijn bij een tabaksplantage, een meer en een koffieplantage. Een prachtige tocht en leuk om het proces van de beroemde Cubaanse sigaar te zien!
De dagen erna hebben we een wandeling en fietstocht door het nationaal park gemaakt, mooi om te zien hoe hier de tijd stil heeft gestaan met de rieten huisjes en het werk met paarden en bizons.

Het kleine stadje is erg toeristisch en bestaat dan ook voornamelijk uit casa particulares, maar heeft wel veel gezellige restaurantjes, waaronder een met heerlijke tapas! Ook bij onze casa hebben een aantal keer een heerlijke en uitgebreide maaltijd gegeten, vooral de kreeft was erg lekker!

Cuba is prachtig! En dan dat eten... Het is nog geen boterham met pindakaas :P maar ziet er toch wel lekker uit :-)

Bart 2016-04-14 07:14:21

Leuke slaapkamer!!

Miek 2016-04-14 11:19:20

leuk om jullie verslagen te lezen en foto's te bekijken. Heftig dat roze huis..Nog heel veel plezier.

Ina 2016-04-14 11:28:43

Leuk om te zien en te lezen die roze badkamer en slaapkamer vind ik wel een inspiratie voor in een huis als jullie volgend jaar terug zijn

martha 2016-04-14 12:02:45

haha, een oogverblindend roze huis en een beetje te roze slaapkamer. het slapen zal er niet minder om geweest zijn. Je moet er wel wat voor over hebben om veel te zien ( ritjes van 7 uur bv) maar dan heb je ook wel wat. zo zie je maar hoe arm een land nog kan zijn t.o.v. Nederland, toch heeft dat wel wat, die rieten huisjes op het platte land en het werd met paarden en bizons. kortom weer mooie foto's waarmee wij een kleine indruk krijgen van een land als Cuba.

sylvie 2016-04-14 15:47:46

Stoer hoor Maarten, op een paard! Geen spierpijn? Mooi kleurtje roze, haha

iris 2016-04-14 20:54:48

Prachtig, je roze poncho had goed gepast! X

sandra 2016-04-15 14:19:28

Wat een reis dat jullie maken, Cuba geweldig allebei op een paard en dan nog sigaren roken ook. Dat roze doet zeker wel zeer aan je ogen ? Maar als je maar goed geslapen hebt Nog veel reisplezier en voorzichtig en ben goed voor elkaar. Liefs en een knuffel van Oma Peijs en Wim doei!!!!!!!!!