Etosha National Park

Namibië, Etosha

Vanuit Botswana was het een flink stuk rijden naar Etosha National Park, we hebben onderweg overnacht in Rundu en vervolgens in Tsumeb. Namibië is een stuk meer ontwikkeld, wat vooral terug te zien is in de stadjes en de cafe's & restaurants. Fijn om de lange autoritten op te kunnen breken met een drankje bij een cafe! De camping in Tsumeb was erg mooi met een groot zwembad, aangezien het ontzettend warm is in Namibië kwam die goed van pas! We hebben dan ook besloten om een extra dagje in Tsumeb te blijven.

Na een heerlijk relax dagje zijn we vroeg vertrokken richting Etosha, na de ingang werd ons vroege bezoek al gauw beloond door een Cheetah! Wat een prachtbeest! Even verderop stond er een neushoorn vlak langs de weg. Etosha is een mooi park met veel open vlaktes en waterbronnen waar de dieren komen drinken, hierdoor het beste park om dieren te kunnen spotten, zeker tijdens deze droge periode. We hebben vele uren gespendeerd bij de waterplassen waar steeds verschillende groepen dieren kwamen drinken, echt prachtig om te zien! In het midden van het park ligt een enorme zoutvlakte die in het regenseizoen onder water komt te staan, nu was het een eindeloze witte vlakte.

In de namiddag werden de leeuwen weer actief en konden we er een paar van dichterbij bekijken, net op tijd voordat er een flinke regen en onweersbui losbarste. We hebben net buiten de ingang overnacht zodat we de volgende ochtend om 6:00 uur het park weer in konden, we bleken de goede waterplas gekozen te hebben die ochtend want er zat een grote groep leeuwen met welpjes, geweldig om die kleintjes te zien spelen! De 2 mannetjes leeuwen kwamen wel erg dicht bij de auto.. De leeuw keek ons behoorlijk boos recht aan, waardoor het een aantal zenuwsloopende seconden werden! Die kan van het lijstje, dichterbij hoeft voor ons niet ;-)

Schitterende fotos weer, de jongens zijn onder de indruk van de leeuwen :-)

Bart 2016-12-25 11:33:29

Wat een prachtige foto's weer! Fijne kerst 😙

Suzanne 2016-12-25 12:00:13

ook mooi om te zien hoe die dode giraf is afgekloven

martha 2016-12-25 12:07:58

Een prachtig groot zwembad, daar kun je wel wat baantjes in trekken. verder weer prachtige foto's. Ook een mooie actiefoto van die leeuw en mooie foto's van de welpjes. mooi die dieren allemaal zo dichtbij

sylvie 2016-12-25 13:29:52

oh wow wat n gave foto's!

suzanne meijnen 2016-12-27 15:32:04

Wel heel mooi met die dieren zo dichtbij, is dat niet te gevaarlijk? Zou ik denken. Jullie doen zoveel invloeden en zien zoveel, prachtig.