Lima

Peru, Lima

Na een erg lange busrit van maar liefst 22 uur kwamen we rond 15:00 uur aan in de hoofstad Lima. De bus heeft geen enkele stop gemaakt waar we de benen konden streken, maar gelukkig hadden we wel een eigen schermpje en films om ons te vermaken. De volgende dag hebben we een rondje gelopen in de buurt en zijn we vroeg gaan slapen voor de vroege aankomst van Carlo de volgende dag.

29 juli, 's-ochtends om 4:30 uur opgestaan en met de taxi naar het vliegveld gegaan om Carlo op te halen en na een mooie hereniging zijn we weer terug gereden naar het hostel. Daarna hebben we een bus gepakt naar het historische centrum van Lima, met vele mooie pleinen, kerken en het presidentieel paleis (met een erg karige wisseling van de wacht). Vervolgens een andere bus gepakt naar Barranco, een kunstenaarswijk aan zee, waar we gelunchd hebben bij een bbq straat stalletje met helaas half rauwe kip, maar met goede smaken na een 2e tijd op de grill. In de avond een prima Peruvuaans grill gerecht gegeten met een liter bier voor maar 10 soles. Verder hebben we genoten van stroopwafels en borrelnootjes die Carlo voor ons had meegebracht..!
De volgende dag hebben we Lima alweer verlaten op weg naar Huacachina!

zo zeg; je moet er wel wat voor over hebben, een busrit van 22 uur. Jullie zullen wel helemaal gaar geweest zijn. Heeft die chauffeur ook 22 uur lang achter het stuur gezeten of is die wel afgelost. anders is het eigenlijk onverantwoord voor de passagiers die hij meeneemt. wel weer chapeau voor de mooie verslagen en de vele schitterende foto's