Tequila

Mexico, Tequila

Onderweg naar Tequila langs de vele velden met Agaveplanten gereden waar de Tequila van wordt gemaakt. In Tequila zelf is niet veel te zien, veel winkeltjes met drank en kleding maar erg weinig restaurantjes.
Om als echte Tequilla kenners terug te komen hebben we een tour gedaan bij Casa Sauza (de op een na grootste fabriek van Tequila). We kregen te zien hoe de plant geoogsd wordt, waarna deze vermalen wordt in een machine zodat er alleen puur sap overblijft, dit sap wordt met gist, water en suiker verwarmd tot er alcohol ontstaat. Jaja we hebben goed opgelet ;-) We hebben o.a. een Tequila recht uit het vat geproefd die 5 jaar heeft gerijpt (wel een stuk beter dan de Nederlandse Tequila) en een Tequila met een alcoholpercentage van 68% waarvan je keel volledig wegbrand. Aan het einde kregen we nog een Magarita inclusief wederom een Mariachi bandje.

Hallo wereldreizigers, eindelijk de tijd gevonden om al jullie reisverslagen eens te lezen en al jullie foto's eens te bekijken. mooi om te zien wat jullie allemaal tegenkomen. jullie reis is niet alleen leuk om te doen maar ook leerzaam zoals hierboven in het reisverslag te lezen is. zo leer je ook nog eens iets over hoe Tequila wordt gemaakt en hoe die in werkelijkheid proeft. Nieuw Zeeland was mooi met prachtige foto's. Mexico ziet er ook uit als een prachtig land waar veel te beleven is. kortom leuke verslagen en mooie foto's. vooral nog veel reisplezier!