Kratie & Banlung

Cambodja, Banlung

We werden om 7 uur al opgepikt met een minibusje in ons hotel in Phnom Penh, we kwamen dan ook rond 12 uur al aan in Kratie, een klein plaatsje aan de Mekong rivier. Hier hebben we een scooter gehuurd waarmee we 15 km langs de Mekong gereden hebben tot het dorpje Kampi, de plek waarvandaan je een bootje kon huren om dolfijnen te spotten. De zeldzame Irrawaddy dolfijnen hebben een hele ronde kop en leven in dit stuk van de Mekong rivier. We hebben een uurtje in de boot rondgedobberd en veel dolfijnen kunnen zien.

Een dag later zijn we alweer met een minibusje naar Banlung gegaan, een rit van 5 uur. We wilden oorspronkelijk wellicht een trekking doen hier, maar deze bleken best duur te zijn. Daarom besloten we om dit over te slaan en alleen naar een meer en watervallen in de omgeving te gaan de volgende dag. Verder hebben we nog een kleine ronde door het dorpje gelopen maar er was weinig te zien, dus hebben we ons verder vermaakt met het uitzoeken van de foto's. De dag erna hebben we een scooter gehuurd en zijn daarmee langs 2 watervallen gereden die net buiten Banlung lagen. Vooral de eerste waterval was mooi om te zien, met een halfronde overhangende rots waar het water vanaf viel. Bij de tweede waterval moesten we eerst over een gammele loopbrug lopen met veel bamboo planten eromheen. De laatste stop was bij een meer, je mocht hier alleen met kleren aan zwemmen omdat het een heilige plek bleek te zijn, jammer want Yvette was helaas haar boerkini vergeten..

We hebben Cambodja net achter ons gelaten en zijn de grens met Vietnam overgestoken. Cambodja was erg mooi om zijn tempels, indrukwekkende geschiedenis en prachtige stranden.

Mooi om ook wat van de geschiedenis te lezen. Goede reis en weer veel plezier in Vietnam!

Iris 2017-03-05 11:03:12

Leuke foto,'s en zo te zien gaat het prima met jullie. Wij hebben het ook reuze naar onze zin, in het zonnige Benidorm. Jullie nog fijne maanden, geniet er van en blijf gezond Veel liefs met een dikke knuffel Oma Peijs en Wim xxxxx

Oma Peijs en Wim 2017-03-05 11:53:12

Leuke avonturen en foto's. je moet er wel wat voor over hebben om alle ''vroege'' avonturen mee te maken, regelmatig heel vroeg opstaan maar dan heb je ook wat. Veel plezier en zonnig weer in Vietnam!!

sylvie 2017-03-05 13:08:58

Prachtige fotos,weer veel gezien! Heel veel plezier in Vietnam😘😘😘

Jack en Miek 2017-03-05 13:27:43

Ook lekker om zelf beetje rond te crossen op scootertje.. Fijn dat de dolfijnen zich hebben laten zien en fotograferen! Heerlijk om jullie verhalen weer te lezen en jullie prachtige foto's te zien. Geniet maar weer van jullie vervolgreis door Vietnam, met nu hopelijk prachtig weer! Liefs en dikke knuffel! XXX

papa en mama 2017-03-05 13:32:59

Wat zijn jullie toch heerlijk aan het genieten. heel veel kijk en geniet plezier nog de komende maanden.

Harrie Vermeer 2017-03-05 15:26:00

Heerlijk om weer even jullie verhalen bij te lezen, terwijl het hier buiten aan het miezeren is :-) Heel veel plezier in Vietnam maar weer! Kus