Araquipa

Peru, Araquipa

Na een erg lange rit in een ontzettend karige nachtbus met een vreselijke stank kwamen we eind van de ochtend aan in Araquipa, een stad met vele koloniale gebouwen, schattige straatjes en prachtig zicht op de omliggende vulkanen. We hebben in de middag de stad verkend en een 2 daagse tour geboekt bij het hostel naar de Colca Canon. In de avond erg goedkoop gegeten, voor maar 18 soles (= €4,80) kregen we een asperge soep, lomo saltado de alpaca en een shotje Pisco Sour. Jaja Alpaca op, en het waren prima biefstuk reepjes! :)

De volgende dag hebben we deelgenomen aan een gratis wandeltour door de stad. Vooral erg tof omdat we niet alleen naar bezichtingingen gingen maar ook naar een grote markt waar we "kaasijs" op hebben, alleen de naam vanwege de kleur en textuur, maar het was vanille ijs met kaneel en kokos, erg lekker! Ook veel groente en fruit stalletjes op de markt gezien, een leuk restaurantje voor de lokale gerechten en op het einde nog een shotje gratis Pisco Sour gekregen en waar Yvette een extra groot glas gewonnen had met een prijsvraag over de stad. In de middag zijn we met een taxi naar een uitzichtpunt over de stad en de omringde vulkanen gegaan, erg mooi! Wat een hilarisch hostel! De eigenaresse en de huishoudelijke hulp zijn gigantische streskippen die zuchtend en steunend rondlopen, vooral de huishoudelijke hulp was een eigenaardige vrouw die alleen maar liep te klagen en de eigenaresse een beetje loco noemde. Een vraag om handdoeken was toch echt teveel gevraagd en er moest tijdens ons verblijf een tv gewisseld worden wat behoorlijk wat uren en stress in beslag nam!

In Araquipa hebben we bij het hostel gedoucht en onze spullen opgehaald en zijn we daarna meteen naar het busstation gegaan voor de geboekte nachtbus naar Cusco. We hadden een hele luxe bus geboekt, 1e klas met Cruz del Sur, wat een feest! Heerlijk ruime stoelen die 165 graden konden kantellen, een eigen tv schermpje met films en inclusief eten en drinken.

Jullie bussen wat af...!!! Het ziet er allemaal weer prachtig uit!