Sucre

Bolivia, Sucre

Nadat we de grens overgestoken waren hebben we in Copacabana een andere bus gepakt naar La Paz, de administratieve hoofdstad van Bolivia. In La Paz hebben we meteen een nachtbus van 12 uur gepakt naar Sucre, de wettelijke hoofdstad.

Tijdens onze zoektocht naar een restaurant voor een ontbijtje kwamen we bij toeval uit bij restaurant Joy Ride, waar ze lekkere Nederlandse gerechten op de kaart bleken te hebben en als ontbijt hebben we wentelteefjes op. Daarna zijn we een ronde door de stad gaan lopen; eerst naar Parque Bolivar waar ze tafelvoetbaltafels hadden staan, toen naar een erg indrukwekkend kerkhof met grote familiegraven en daarna hebben we wat biertjes gehaald en opgedronken in een klein parkje. In de middag zijn we teruggelopen naar restaurant Joy Ride om te genieten van te grote Bossche bollen en bitterballen. Vervolgens zijn we bij een kerk omhoog gegaan naar een uitzichtpunt op het dak van de kerk, waar we in de heerlijke zon een mooi uitzicht hadden over de stad. In de avond zijn we voor de 3e keer terug gegaan naar Joy Ride voor een uitdagende maaltijd: de Empire State hamburger voor Carlo en Maarten en een Indonesische saté schotel voor Yvette, natuurlijk in combinatie met een lekker biertje. Na het eten zijn we gaan poolen om daarna hard op stap te gaan bij Café Berlin, een leuke bar met een toffe mix van toeristen en locals op een volle dansvloer.

De volgende dag hebben we lekker uitgeslapen en na een luie ochtend zijn we rond 12 uur boodschappen gaan doen, om een lekker ontbijt met eitje voor onszelf klaar te kunnen maken in het hostel. Daarna hebben we een prachtige en indrukwekkende documentaire gekeken over een 14 jarige jongen die in de Potosi zilvermijn werkt, een goede voorbereiding voor ons bezoek aan de mijn de volgende dag.

Ziet er allemaal gezellig uit, behalve dat bord rauw vlees...

mama 2016-08-30 10:01:02

Hahah die bossche bollen zijn al een hele maaltijd:p