Puerto Viejo

Costa Rica, Puerto Viejo

Vanuit Tortuguero 3 uur met een bootje door de kanalen naar Moin gevaren, om vanuit daar met de bus via Limon naar Puerto Viejo te gaan. Onderweg een paar groepen aapjes gezien, een luiaard en een paar kaaimannen. In de avond onze beste curry tot nu toe gegeten bij restaurant Bikini.. Jam!!

Een dag later hebben we fietsen gehuurd en zijn we een flink stuk langs de kust gaan fietsen. 's-Ochtends een stop gemaakt bij het Jaguar Rescue Center, een opvangcentrum voor allerlei dieren met als doel om ze zo snel mogelijk weer terug in het wild te zetten. Een erg mooi project en super leuk om veel dieren van dichtbij te kunnen zien waaronder een aantal luiaarden, een miereneter, aapjes, uilen, kaaimannen, wilde katsoorten, hertjes, de bekende Costa Rica kikker (groen met grote rode ogen) en een heel schattig eekhoorntje genaamd Alwin die steeds via je been omhoog kroop en op je schouder of hoofd ging zitten. Na het opvangcentrum nog een stuk door gefietst en aapjes en een wilde luiaard gezien om uiteindelijk te eindigen op het strand.

Wat een schattige beestjes! Maarten je haar is netjes geknipt.

Miek 2016-06-20 18:38:49

Heel de dierentuin is voorbij gekomen....LEUK!!!