Tortuguero

Costa Rica, Tortuguero

Op 28 mei zijn we vanuit La Fortuna naar Tortuguero gegaan, een rechtstreekse shuttle was vrij duur dus wij kozen voor een lange reis via San Jose in de chickenbus naar La Pavona vanwaar we met een bootje naar Tortuguero gingen. De boottocht was erg mooi door allerlei waterwegen. In Tortuguero hebben we bij hotel Beyetty 3 nachten geboekt en de tours voor de komende 2 dagen met Alonso (de eigenaar van het hotel) besproken.

De volgende ochtend hebben we met Alonso in een houten roeibootje door het prachtige natuurpark gevaren, onderweg hebben we veel gezien waaronder apen, toekans, vogels, een miereneter en kaaimannen. In de middag hebben we met Alonso een ronde gelopen op het eiland, waarbij we slangen, apen en luiaarden gezien hebben. In de avond opnieuw op pad gegaan met Alonso om kikkers en misschien een schildpad te vinden. We hebben erg lang rondgeslenterd maar helaas weinig gezien, ook de schildpaden waren niet aan land om eitjes te leggen.

30 mei in de ochtend weer op pad met Alonso en het bootje, met allereerst een zoektocht naar luiaarden, waarbij we een flinke hoosbui over ons heen kregen, gelukkig nadat het opgeklaard was wel veel luiaarden kunnen zien. Daarna aangelegd bij een ander eiland waar we een korte wandeling hebben gemaakt met veel muggen en rode en groene kikkers en een stel erg schattige puppies!

Wat een paradijsje. En een schattig hondje, past hij in de backpack?

Iris 2016-06-20 18:00:41

Prachtige plaatjes!! Hondje is al gereserveerd😊