Galapagos - Isla Isabela

Ecuador, Puerto Villamil

Met een speedboot zijn we in 2 uur naar Isla Isabela gevaren, het grootste eiland van de Galapagos eilanden maar een stuk rustiger dan Isla Santa Cruz. Meteen bij aankomst lagen de zeeleeuwen hier al op bootjes in de haven te slapen en zelfs breed op de wandelpaden, zodat we echt over een paar zeeleeuwen heen moesten stappen om er door te kunnen.

Op het eiland zat een breeding centrum voor de bedreigde landschilpadden, om ze daarna weer in het wild uit te zetten over de diverse eilanden. Een mooi project en vooral super tof om de grote landschilpadden te zien. Ook hebben we een wandeling gemaakt naar Complejo Los Humedales, een plek waar de landschilpadden in het wild leven. In totaal een stuk of 6 gezien, super indrukwekkend, met hun grote lichamen en langzame voortbewegen.

Maar het allertofste was toch het snorkelen met zeeleeuwen bij Concha y Perla, een mooi baaitje. Hier zijn we meerdere keren gaan snorkellen en hadden we soms het geluk dat er speelse zeeleeuwen zaten die heel blij rondjes om je heen gingen zwemmen, op z'n kop op je af kwamen zwemmen en ons met hun grote ogen nieuwsgierig aanstaarden. Wat een unieke ervaring!

De Galapagos eilanden hebben onze hoge verwachtingen zeker waargemaakt en overtroffen. Wat een fantastische plaats en mooie ervaringen!

Inderdaad een mooie ervaring zo te zien en je hebt je eigen dierentuin vlakbij je. magnefiek! toppie.

sylvie 2016-07-24 17:06:35

is inderdaad een erg grote schildpad

martha 2016-07-24 17:10:06

Super mooi!

Miek 2016-07-24 17:55:12

Geweldig dat jullie daar geweest zijn! en wat een prachtige foto's van al het beestenspul, machtig mooi om te zien allemaal!