Hue

Vietnam, Hue

De grensovergang naar Vietnam was erg rustig en verliep daarom lekker snel. In Pleiku moesten we overstappen naar een nachtbus waarin we de gehele achterbank voor onszelf hadden, heerlijk! Rond half 6 in de ochtend kwamen we al aan in Hue waar we meteen een paar uur bij konden slapen. Tegen de middag hebben we het complex van het oude koninklijk paleis bekeken, deze bleek niet zo bijzonder te zijn en bestond vooral uit ruines. Wel waren het fort en de hoofdingang erg mooi om te zien, en de grootte van het complex was zeker indrukwekkend. In de avond hebben we een lekkere curry en het lokale gerecht 'Bún Bò' gegeten.

De volgende dag hebben we een scooter gehuurd waarmee we naar 2 oude paleizen zijn gereden met tombes van oude keizers. De eerste stop was de Minh Mang Tomb, mooi gelegen in de bossen met een paar tempels, vijvers en een afgesloten gedeelte in een heuvel waar de oude keizer begraven ligt. Daarna zijn we naar de duidelijk drukker bezochte Tu Duc Tomb gereden, waar een erg mooie poort was met veel details. Onderweg terug kwamen we nog een straatje tegen met allemaal huisjes waar ze wierrookstokjes maakten. Hier heeft Yvette van een schattig oud vrouwtje een korte cursus gekregen hoe je een wierrookstokje moet draaien.