San Blas eilanden

Panama, San Blas Islands

We hebben 5 dagen op een zeilboot doorgebracht waarmee we via de San Blas eilanden naar Colombia zijn gevaren. Wat een geweldige ervaring met een gezellige groep medereizigers!

We vaarden met een flinke zeilboot met 6 kamers aan boord. Wij hadden de kamer in de punt van de boot wat op de open zee voor flink wat wateroverlast en heftige deiningen zorgde.
Verder natuurlijk geen luxe faciliteiten, dus het douchen mocht 1x per dag achter op het dek in de zee en met een beetje vers water.

De crew: om te beginnen bij ons zonnetje in huis, kapitein Victor. Een Argentijnse serieuze en stille man die af en toe een grapje maakte. Sophie onze Franse kok die de heerlijkste maaltijden voor ons bereid heeft in het krappe keukentje. Waaronder heerlijke versgevangen kreeft en tonijn! En dan onze medepassagiers Wouter en Jasmijn uit Belgie, Chris en Molly uit de USA, Hauke en Kathi uit Duitsland en John uit Australie. Een leuke mix nationaliteiten dus en gelukkig vanaf ons eerste diner een leuke klik!

We hebben in totaal 4 eilandjes bezocht die alle even prachtig waren met witte strandjes en helder blauw water. We hebben ons vermaakt met snorkelen en uiteraard relaxen in het ondiepe water en op de geweldige strandjes. Een aantal eilandjes worden bewoond door de Kuna bevolking waarmee we gevoetbald en gevolleybald hebben en zelf een potje zelf gemaakte bowling met kokosnoten!

Na de paradijsjes volgde nog een flinke rit op open zee van de San Blas eilanden naar Colombia, niet het leukste gedeelte van de trip maar bij aankomst werden we beloond met de prachtige stad Cartagena, het begin van ons volgende avontuur door Colombia!

Weer mooie verslagen, prachtige foto's !! Leuke bikini Ief!

Miek 2016-06-20 18:51:27

Heel veel plezier verder,het was weer een genot om de fotos te kijken! Xxxxx

Jack en miek 2016-06-20 19:06:25

plaatjes om bij weg te dromen....!!! Geweldige foto's allemaal weer! Heerlijk om al jullie verhalen te lezen. Geniet van Colombia. DIKKE KUS!!! XXX

mama 2016-06-20 19:22:31

Heerlijk om jullie verhaaltjes weer te lezen! En wat een gave foto's erbij! Toffe overtocht .. Maareh ... hebben jullie het zeil ook omhoog gehad? :-) Geniet van Colombia! Spreek jullie snel! Dikke kus!

Angela 2016-06-20 21:30:33

Wauw mooie foto's! Mooi avontuur :) Jullie zien er stralend uit! Xxxx

Evelien 2016-06-21 07:56:38

Mooie foto's!! Leuke verslagen!! wat een geweldig avontuur! Alweer aanbeland in Zuid Amerika, wat gaat de tijd en de reis snel zeg! Geniet ervan en tot de volgende update.

Ronnie 2016-06-21 10:10:31

Wat een mooie foto's weer en leuk om allemaal weer te lezen wat jullie beleven aan de andere kant van de wereld. geniet ervan

martha 2016-06-21 14:02:49

Wederom prachtige foto's mooi beschreven reisverslagen geniet ervan de komende tijd dan kunnen wij weer genieten van de mooie foto's Kijk uit voor het Zika virus

Danny 2016-06-21 15:14:18

Wat een mooie verhalen en foto's. Fijn om zo op de hoogte te blijven van jullie avonturen.

Iris 2016-06-21 17:54:24

Wat een prachtige foto's en verhalen weer! En het gebroken wit heeft nu toch echt plaats gemaakt voor een bruin tintje hoor :p haha Veel plezier nog! Xx

Suus 2016-06-22 00:06:12

Panama laten veel mensen links liggen maar ongelooflijk mooi is het daar. En fijn jullie zo te zien genieten. Liefs Irmgard

Irmgard 2016-06-27 09:13:12

Wat een mooie avonturen weer, niet zeeziek geworden van al die deiningen op open zee? leuk klein groepje zo, bestaande uit 9 personen zonder crew. leuk dat het dan met iedereen zo goed klikt.