Leon

Nicaragua, Leon

Na een lange rit vanuit Utila in Honduras kwamen we om 23:30 uur aan bij het hostel in Leon Nicaragua, een erg fijn hostel met een pooltafel :) Leon heeft een klein centrum met een paar mooie kerken en een hele goeie smoothiebar! En is de uitvalsbasis voor tours naar de vele vulkanen rondom het stadje.

Een dag later zouden we in de avond de Telica vulkaan beklimmen om vanuit daar de zonsondergang te bekijken, echter viel ons tripje letterlijk in het water! Flinke regen en onweersbuien zorgde ervoor dat de weg in een rivier veranderde, waarna de auto het ook nog begaf. Rechtsomkeer dus en morgen een nieuwe poging..

In de morgen vroeg op om te gaan vulkaan boarden vanaf vulkaan Cerro Negro. Na een wandeling van ongeveer 1 uur naar de top van de vulkaan en langs de rand van de krater, kwamen we aan bij de voorkant van de vulkaan die zanderig is met kleine rotsen en waar je vanaf kunt boarden. Na het aantrekken van het beschermende pak, handschoenen, veiligheidsbril en bandana voor je mond en neus, waren we er klaar voor! Van bovenaf de vulkaan gaat het echt super steil naar beneden, en ondanks het af en toe bijremmen met de hakken van onze schoenen, gingen we behoorlijk hard naar beneden. Wat een kick! Van de top van de vulkaan had je ook een prachtig uitzicht over de krater en de andere vulkanen in de omgeving.

In de namiddag gingen we een nieuwe poging wagen om de Telica vulkaan te beklimmen. Na aankomst was het een uur lopen naar de top van de vulkaan, waar we wederom een prachtig uitzicht hadden over de omgeving met de andere vulkanen. De krater was gigantisch groot en vanaf de stijle rand keek je zo de 180 meter diepe afgrond in. Als afsluiter kregen we nog een mooie zonsondergang te zien.

Wow, dat ziet er echt super gaaf uit!