Bangkok

Thailand, Bangkok

Op eerste kerstdag kwamen we in de middag aan in Bangkok, waar de ouders van Maarten 1 uur na ons landen. Super leuk om ze eindelijk weer te zien en na een mooie hereniging op het vliegveld zijn we naar het hotel gegaan waar we in de avond onze kerstmaaltijd gegeten hebben. De kerstversieringen in het hotel en de gezellige avond met familie zorgde toch nog een beetje voor een kerstgevoel.

De volgende dag hebben we het centrum van Bangkok bekeken. We zijn naar verschillende tempels gelopen waaronder Wat Pho met een gouden liggende Buddha van 46 meter lang en 15 meter hoog. Wat een prachtige tempels, met zo veel details, goud en blinkende tegeltjes. Schitterend om te zien! Ook de aankleding van de tempelcomplexen zijn erg mooi, met aangelegde tuinen en allerlei kleine beelden. We hebben gelunchd aan de rivier en hebben daarna de ferry gepakt naar de andere kant van de rivier om de Wat Arun te bekijken, helaas stond deze helemaal in de steigers en konden we de tempel niet beklimmen voor een uitzicht over Bangkok. Dus hebben we snel weer een boot terug gepakt en zijn we via het Grote Paleis (Wat Phra Kaeo) naar Kho San Road gelopen. Het was een officiele rouwdag voor de overleden koning en daarom waren er overal ontzettend veel mensen in het zwart gekleed, die deel namen aan rouwstoeten en ceremonies. Langs de weg stonden ze op veel plekken gratis eten en drinken uit te delen, het extra water kwam goed van pas op deze hete dag!
In de avond hebben we een nachtbus genomen naar Vientiane, de hoofdstad van Laos.

Ziet er gezellig uit luitjes!