Kaapstad

Zuid-Afrika, Cape Town

Na een lange rit kwamen we aan in Kaapstad, we hadden een hostel met camping in de wijk Pinelands vanwaar we met de trein naar het centrum konden. Kaapstad is een hele toffe stad met vele gezellige restaurants, een bruisend havengebied, mooie natuur en prachtige stranden!

We zijn een dag de Tafelberg opgegaan, het eerste stuk was al een flinke wandeling dus zijn we luxe met de kabelbaan naar boven gegaan. Wat een prachtig uitzicht met eerst het centrum, daarna het waterfront met de haven en in de verte Robben Eiland voor de kust. Met aan de andere kant het schiereiland.
Verder hebben we Robben Eiland bezocht waar Nelson Mandela en andere politieke gevangen jarenlang opgesloten zaten. Na een korte boottocht kwamen we aan op het eiland waar we eerst een ronde in een bus over het eiland maakte. Het uitzicht met Kaapstad en de Tafelberg op de achtergrond was mooi om te zien. We kregen een rondleiding van een voormalig politiek gevangene, erg indrukwekkend om zijn verhalen te horen en de gevangenis van binnen te zien, met de binnenplaats en cellen. Na Robben Eiland zijn we naar de waterfront gegaan, een stuk van de haven wat helemaak opgeknapt is met veel winkels en restaurants. Echt super sfeervol en leuk om een biertje te drinken met uitzicht op de haven.

Na een kleine week was het tijd om Kaapstad weer achter ons te laten en zijn we naar Kaap de Goede Hoop gereden. Onderweg hebben we bij veel uitzichtpuntjes gestopt, wat een prachtige wite stranden en baaien. Na een lekkere lunch zijn we naar bovenop de klif gelopen waar de vuurtoren staat en vanuit hier hadden we een mooi uitzicht over de kliffen.

wat een mooie foto boven op de tafelberg , maar maarten stond wel heel dicht bij de afgrond

martha 2016-12-25 12:14:26

wat een stralende koppies hebben jullie toch, hoe zou dat toch komen...;)