Isla de Ometepe

Nicaragua, Moyogalpa

Vanuit Granada zjjn we met de bus naar Rivas gegaan, om vanuit daar met de boot naar Moyogalpa op Isla de Ometepe in het meer van Nicaragua te varen. De overtocht hebben we gemaakt in een super oud vrachtbootje, waar de tassen op het dek werden gelegd en door de flinke schommelingen er steeds bijna afrolden. Erg komisch tafereel om de bemanning steeds alle tassen vast te zien houden en touwen spannen, om het nog een beetje bij elkaar te houden. Het hostel was klein met super vriendelijke mensen en een heel schattige kitten van een paar maanden oud.

De volgende dag hebben we een scooter gehuurd en rond het eiland gereden. Het eiland is ontstaan door 2 vulkanen en is ontzettend groen. We hebben een paar wandelingen gemaakt en 2 soorten apen gezien en veel vogels en vlinders. Ook zijn we gaan zwemmen in een natuurlijk zwembad en hadden we onderweg mooie uitzichten over beide vulkanen.

mooie avonturen weer en prachtige (dieren)foto's.

sylvie 2016-05-25 17:22:29

Wat een paradijsjes komen jullie tegen. Super om te zien.